וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iPad: ההזדמנות של מפתחי האפליקציות בישראל

פז וייסמן

28.1.2010 / 15:13

מחשב הלוח של אפל, שהושק אתמול, פותח בפני מפתחי האפליקציות עולם שלם של אפשרויות

אתמול בלילה השיקה אפל את אייפד (iPad), הטאבלט החדש שלה, שהשמועות אודותיו החלו כבר לפני כשנתיים. כעת, כשתכונות המכשיר והתאריך שבו ייצא המכשיר לשוק כבר ידועים, השאלה שנותרה פתוחה היא איזה תפקיד ישחקו מפתחי האפליקציות למכשיר החדש - האם הם יקפצו על המכשיר החדש או לא, איזה אפליקציות כדאי לפתח עבורו, ואיזה תפקיד ישחקו המפתחים הישראלים.

תעשיית השמועות באינטרנט סביב מוצרי אפל לא תמיד מצליחה לחזות את המוצרים שאפל צפויה להוציא, או לפחות לא כמו שהם אכן מעוצבים. עם זאת, במקרה של הטאבלט של אפל ההערכות המקודמות הצליחו לתאר את המסגרת הכללית של המכשיר בצורה טובה למדי. מדובר במכשיר גדול יותר מהאייפון וקטן ממחשב נייד. כמו כן, לטאבלט שהושק אתמול יש קישור לאינטרנט ויכולת להריץ כמה אפליקציות במקביל. על הבסיס מידע זה אפשר להעריך מהן האפליקציות שיתאימו לשימוש הצפוי בטאבלט.

ממשחקים בדולר עד תצלומי רנטגן

סקר של חברת אפסלרטור (Appcelerator), שנערך בקרב 554 מפתחי אפליקציות, מצא כי רוב המפתחים מעוניינים לפתח עבור המכשיר החדש דווקא כלים עסקיים ומשפרי יעילות, ולא משחקים. במקום השני נמצאים יישומי בידור שונים, במקום השלישי אפליקציות לרשתות חברתיות ובמקום הרביעי אפליקציות לחינוך. המשחקים הגיעו רק למקום החמישי. מהסקר עולה גם כי ארבעת פלטפורמות הפיתוח המעניינות בקרב המפתחים הן, לפי הדירוג, אייפון, אנדרואיד, הטאבלט של אפל ובלקברי. כלומר עוד לפני השקתו הטטבלט של אפל מרכז יותר עניין מהבלקברי.

המסך הגדול יותר של הטאבלט מאפשר להרחיב את מגוון האפליקציות שיתאימו למכשיר, מעבר למגוון הקיים באייפון - אפליקציות לנגינה, למשל, שדורשות שימוש בכמה אצבעות בו זמנית. בין השאר יהיו אפליקציות לקריאת עיתונים וספרים, ללימוד, הן ללמידה אקדמית כמו תוכנה להזנת נתונים מניסויים בפיסיקה והן לתוכנות למידה לבתי ספר תיכוניים. כל אלה יתאימו לטאבלט, אך לא לאייפון. דוד כץ, מנכ"ל חברת בלו במבו (Blue Bamboo), חברה המפתחת אפליקציות לאייפון, אומר כי הוא מחכה בקוצר לרוח לשלב שבו יתאפשר לפתח מוצרים למכשיר החדש. עם זאת, כץ מאמין כי סביבת הפיתוח ושיטות העבודה יהיו דומות מאוד לאלה הנהוגות בפיתוח אפליקציות לאייפון.

לדבריו, "מסך גדול יותר יאפשר לפתח משחקים ברזולוציה טובה יותר. כמו כן, יהיה אפשר לפתח אפליקציות מורכבות יותר הפונות לכל התחומים ולכל השווקים, החל במשחקים בדולר ועד אפליקציה שתאפשר לרופאים גישה לגיליון רפואי אלקטרוני, או צפייה בתצלומי רנטגן של מטופלים". בועז חן, מנכ"ל חברת נטווייז, אומר כי האפליקציות שיפעלו על גבי המכשיר יתבססו על התוכן שהוא יציג, וכאמור, המסה העיקרית של התוכן תהיה טקסט ווידיאו. לכן, מרבית האפליקציות יתמקדו בשיפור חוויית הווידיאו והשיתופיות ובטקסט.

פחות אינטראקטיבי ממחשב נייד

לדבריו, "אם חברות כמו בבילון, המפתחת תוכנה לתרגום, לא מפתחת או חושבת על אפליקציה למכשיר, היא תפגר מאחור. פיתוח תוכנת תרגום למכשיר מסוג זה הינה מתבקשת. אני חושב שהטאבלט של אפל יהיה פחות אינטראקטיבי ממחשב נייד. יכול להיות שזה יתאים ללימודים, אבל זה לא יתקרב ליכולת של מחשב נייד - זה יהיה מכשיר לוויין. המכשיר עשוי לשמש ככלי עזר לימודי, למשל, כדי לקרוא ספרים ולסמן הערות שונות. השאלה היא אם סטודנטים יוכלו לסכם על גבי המכשיר הרצאות או לעבוד עמו שעות".

חן גם מעלה את סוגיית התמיכה ביישומי פלאש של המכשיר החדש, שכן מרבית התוכן ברשת מבוסס על טכנולוגיית הפלאש של אדובי. נציין כי האייפון אינו תומך בפלאש. למרות הפוטנציאל של המכשיר החדש של אפל - כמכשיר ביניים בין האייפון למחשב נייד - נטוייז עוד לא החלה לבחון את פיתוח האפליקציות. "עוד לא בחנו את העניין", אומר חן, "אבל המוכנות הטכנולוגית כבר קיימת, כך שנצטרך לבצע התאמות. הסכמי התוכן בשווקים האמריקאיים הם לא התוכן שהמשתמש הישראלי רוצה לראות בהכרח, ולכן יהיה פער שיהיה צריך לסגור".

איגור גולדנברג, מנכ"ל חברת קנלו מובייל (KenLo Mobile), המפתחת אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, אומר כי החברה בהחלט שוקלת לפתח אפליקציות לטאבלט של אפל. הסיבה היא שנפתחות המון אפשריות שלא היו זמינות בעבר, בעיקר הודות למסך הגדול יותר ולכוח של המעבד. שני גורמים אלה מאפשרים לפתח חוויית שימוש טובה מאוד למשתמש. "בין האפליקציות שאנחנו שוקלים לפתח יש משחקים, שיהיו עשירים יותר מהמשחקים המופעלים כיום על גבי האייפון, או אפליקציות עסקיות כמו מערכת למסחר במט"ח שתוכל לספק לסוחר הרבה יותר אינפורמציה. בנוסף, נראה כי המכשיר מתאים מאוד לאפליקציה לניהול בית חכם וגם כתחנת מולטימדיה לרכב", אומר גולדברג.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully