וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלימים כתמים בפייסבוק

8.2.2010 / 14:01

ארז רונן מסביר לכם איך תוכלו לקבוע מי יוכל לצפות בתמונות בהן תוייגתם בפייסבוק, ומי לא. מדריך למניעת מבוכה

בעידן הרשתות החברתיות, בו אתה לא קיים אם אין לך דף בפייסבוק, כולנו מכירים את הסיטואציה: יום לפני ראיון עבודה חשוב או דייט מכריע, אנחנו נאלצים לעבור בלחץ על כל התמונות בהן אנחנו מתוייגים ברשת החברתית, ולהסיר תיוגים מתמונות מביכות.

אי אפשר להאשים אותנו, כמובן. אף בחור לא ירצה שהדייט שלו תראה תמונות רומנטיות שלו עם האקסית (במיוחד אם היא אחותה. התאומה), אף מועמד לעבודה לא ירצה לחשוף למעסיק פוטנציאלי את התמונה בה הוא שפך כוס בירה על הבוס במסיבה של מקום העבודה הקודם, ואף בת לא תרצה שההורים שלה יראו אותה לבושה בבגדים מינימליים במסיבה אליה היא הבטיחה לא ללכת.

לא כולם יודעים זאת, אך פייסבוק מאפשרת להגביל בצורה משמעותית את הגדרות הפרטיות, ובתוכן, בין השאר, את ההרשאות לצפייה בתמונות שלכם. מדובר אומנם בפתרון עם מספר בעיות (עוד עליהן בהמשך), אך מי שחרד לפרטיותו יוכל תוך דקות ספורות להגן על התמונות שלו.

איך עושים את זה?

1. נכנסים לפייסבוק, כמובן.

2. בצד ימין למעלה לוחצים על Account, ובתפריט שנתפתח בוחרים ב-Privacy Settings. אם אתם עובדים בעברית כפתור ה"חשבון" יהיה בצד ימין למעלה, ותצטרכו לבחור ב"הגדרות פרטיות".
3. בעמוד החדש יש לבחור ב-Profile Information (פרטי פרופיל).
4. העמודות שמעניינת אותנו בעמוד החדש הן Photos and Videos of Me (תמונות וסרטונים שאני מופיע בהם) ו-Photo Albums. נתייחס לכל אחת מהן בנפרד.

תמונות מתוייגות

עמודת Photos and Videos of Me עוסקת בתמונות וסרטונים בהם תוייגתם על ידי משתמשי פייסבוק אחרים. בעוד שינוי ההגדרות לא יוכל למנוע מאחרים לתייג אתכם, הוא יוכל למנוע מאנשים לראות תמונות בהם אתם מתוייגים כשאלה יחפשו תמונות שלכם ברשת החברתית.

כך, תוכלו לקבוע אם כולם יוכלו לראות את התמונות הנ"ל (Everyone), חברים בלבד (Only Friends), חברים וחברים של חברים (Friend of Friends, נשמע כמו שם של סיטקום), או, ואלה האפשרויות המעניינות יותר, אנשים ספציפיים בלבד.
בשביל לקבוע זאת תצטרכו לבחור ב-Custom edit. שם תוכלו לבחור אילו מבין החברים שלכם לא יראו את התמונות. תוכלו לעשות זאת בדרך החיוב (Make this visible to, "הפוך לגלוי ל") או בדרך השלילה (Hide this from, "הסתר זאת מ-").

כמובן שהגדרה של רשימה כזו ברשימת חברים שכוללת מאות אנשים יכולה להיות ארוכה, אז כדאי לפנות כמה שעות טובות בלוח הזמנים שלכם, או פשוט לבחור Make this visible to Only Me ("רק אני"), מה שיאפשר לכם, ורק לכם, לראות את התמונות המתוייגות.

אלבומי תמונות

אלבומי התמונות הם למעשה התמונות אותן אתם בעצמכם מעלים לפייסבוק. מכיוון שעל תמונות אלה יש לכם יותר שליטה, פייסבוק מאפשרת לשלוט עליהם בנפרד מהתמונות המתוייגות.
באלבומי התמונות תוכלו לשלוט באותה צורה, פחות או יותר, בה שלטנו בתמונות המתוייגות, רק שהפעם תצטכו להגדיר זאת לכל אלבום בנפרד.

האם כולם יוכלו לראות את התמונות? אולי רק חברים מסויימים (Some Friends, שיפתח תיבת טקסט בו תצטרכו להקליד את החברים שתרצו שתהיה להם גישה לאלבום)? או שאולי כולם חוץ מאנשים מסויימים (Expect These People). הבחירה בידיים שלכם.

אף אחד לא מושלם

אנשים שחרדים לפרטיותם עדיין עלולים למצוא את מדיניות פייסבוק, שמאפשרת לכל אחד לתייג אותם בתמונות, לבעייתית. הפתרונות המוצעים לא פותרים לגמרי את הבעיה הבסיסית בשירות, אך בהחלט יכולים לצמצם את הנזק לכאלה שלא מעוניינים בהפצת התמונות שלהם.

ובכלל, אם אתם כבר משוטטים בהגדרות הפרטיות, שווה להציץ באפשרויות האחרות שאפשר לשנות שם, אולי תמצאו הגדרות נוספות איתן תרגישו נוח יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully