וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג עולה על הגל

דידי חנוך, ברצלונה

14.2.2010 / 21:16

בתערוכת MWC הציגה סמסונג את המכשיר הראשון עם מערכת ההפעלה Bada, והכריזה על נטבוק עם קישוריות LTE

סמסונג, חברת הסלולר השניה בגודלה בעולם, החלה את מסיבת העיתונאים שלה בברצלונה בהצגת דרך חדשה, עם המכשירים הראשונים שמריצים את Bada - מערכת ההפעלה המסתורית שלה, שנראית כמו ממשק של אייפון ומתהדרת ביישום חברתי בשם Social Hub שמזכיר את Blur, הממשק של מוטורולה למכשירי אנדרואיד. מסיבת העיתונאים היתה עשירה באפקטים מרשימים, אך מעט ענייה בתוכן חדש.

מכשיר הדגל החדש של סמסונג הוא Wave, הטלפון הראשון של החברה עם מסך אותו היא מכנה Super AMOLED, אשר מאפשר צפיה באיכות טובה יותר באור שמש מלא, ואף מבטיח רגישות טובה יותר של מסך המגע. המכשיר כולל יכולת הקלטת וידאו באיכות 720p, המוכרת מהאומניה HD שהחברה הציגה לפני שנה, אבל הוא עושה זאת באריזה דקה יותר. Wave מצטרף למועדון המכשירים בעלי מעבד במהירות 1 גיגההרץ, שמשתווה לזה שבנקסוס וואן ו-HD2 – שניהם תוצרת HTC.

מאפיין נוסף של באדה ושל Wave הוא גרסה 3.0 של TouchWiz, ממשק המגע שסמסונג שמה בכל מכשיריה כיום, ושלזכותו ייאמר שהוא השתפר משמעותית מאז גרסאותיו
המוקדמות והבלתי שמישות.

על פניו, Wave נראה כמו מכשיר מרשים, אם כי לא חדשני פרט למסך. היכולות החברתיות מזכירות מוצרים דומים, וגם המעבד לא באמת חדשני. כשהשתמשנו בו למשך זמן קצר בתום מסיבת העיתונאם, גילינו מכשיר עם מסך מדהים, ויכולות מרשימות להצגת וידאו, אך לא מעבר לכך. אם סמסונג הבטיחו לחדש, הרי שהם לא קיימו את ההבטחה.

פתוחים ומוכרים יישומים

באדה, לדברי ראש חטיבת הסלולר של סמסונג ג'יי קיי שינג, היא פלטפורמה פתוחה, שפונה לראשונה באופן משמעותי למפתחים, שמעולם לא מצאו עניין רב בפיתוח לטאצ'וויז. החברה גם מתכננת להרחיב משמעותית את Samsung Apps - חנות היישומים של החברה, שתפעל בקרוב ביותר מחמישים מדינות.

סמסונג ממשיכה במסר הקיים שלה, של הפיכת סמארטפונים – או מכשירים שהיא מגדירה כסמארטפונים – למוצרים לקהל הרחב. עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיו היכולות של באדה, ואיך היא תתחרה ברמה הטכנית והמסחרית כאחד עם הדור החדש של הפלטפורמות הסלולריות.

ניידות מהירה

מוצר משמעותי נוסף עליו הכריזה החברה בתערוכה הוא N150, הנטבוק הראשון של החברה עם קישוריות LTE , הדור הבא של הקישוריות הסלולרית שצפוי להיות מושק במדינות שונות בעולם כבר השנה. אלינו LTE עוד לא מגיע, אבל סביר שנראה צעדים ראשונים בכיוון עד סוף 2011. N150 הוא דגם שקיים כבר בשוק עם קישוריות סלולרית מדור 3, כך שלמעשה מדובר בגרסה למוצר קיים, עם מודם סלולרי מתקדם יותר. החברה תדגים את הנטבוק המתחדש במשך התערוכה.

גילוי נאות: הכתב הינו אורח חברת מוטורולה בתערוכה

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully