וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות מובייל, הדור הבא

דידי חנוך, ברצלונה

15.2.2010 / 16:58

מיקרוסופט חשפה בתערוכת MWC את מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה שלה, שכוללת חוויות Zune ואקס-בוקס

ענקית התוכנה מיקרוסופט הציגה הערב (ב') בתערוכת MWC בברצלונה את הדור החדש של חלונות מובייל, Windows Phone 7 Series, עם תמיכה ב-Xbox Live וחווית המולטימדיה של Zune.

מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, חשף בתערוכת MWC בברצלונה את Windows Phone Series 7, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית של החברה. מערכת ההפעלה החדשה כוללת חווית משתמש חדשה לגמרי שמבוססת על "מרכזים" (Hubs), שמחולקים לנושאים.

מסך הבית של המערכת בנוי מאריחים, שיכולים לשאוב ממגוון היישומים של המכשיר, ומשמשים למעשה כוידג'טים חיים, עם חיבור לרשת. הטלפון כולל אפשרות גלילה למטה ושינוי נוח של מיקום האריחים השונים.

המרכז החברתי (People), כולל גישה לאנשי קשר, כולל מספרי טלפון ורשתות חברתיות עם עדכונים חיים, בדומה למה שמרבית המתחרים של מיקרוסופט עושים כיום. מרכז התמונות מאפשר שיתוף קל של תמונות ווידאו עם אתרים ברשת. המרכז השלישי הוא מרכז Office, שכולל יכולת צפיה ועריכה של מסמכי אופיס, עם קישור למרכיבים המקוונים של אופיס 2010 ועם מסמכים המקוונים ברשת SharePoint. מיקרוסופט הרחיבה את החוויה עם יכולת לשלב יישומי צד שלישי כגון פנדורה עם ממשק המולטימדיה.

שני מרכזים מעניינים במיוחד הם מרכז המוזיקה והוידאו ומרכז המשחקים. מרכז המוזיקה והוידאו הוא הדבר שרבים חיכו לו במערכת ההפעלה: שילוב ממשק המולטימדיה המרשים והמוצלח של Zune HD כמרכז המולטימדיה של הטלפון.

מרכז המשחקים כולל קישור ישיר ל-Xbox Live, המערכת האינטרנטית של קונסולת האקס-בוקס 360. במרכז המשחקים ניתן לא רק לגשת למשחקי הטלפון, כי אם גם לפרופיל אקס-בוקס לייב, אוואטר והישגים של השחקן. כך ניתן גם לשחק ולתקשר עם חברים בעלי חשבון Xbox Live היישר מהטלפון.

מספר תכונות חומרה משותפות לכל מכשירי מערכת ההפעלה: שלושה כפתורי חומרה בחזית: Start, Search ו-Back (כשכפתור Search מוגדר בהודעה לעיתונות ככפתור בינג), ומסך מגע קפסטיבי עם יכולות רב מגע.

יישומים שונים במכשיר מקושרים אחד לשני בדרך שנראית אינטואיטיבית. הקלקה על כתובת בלוח השנה, לדוגמה, מעלה את שירות המפות המובנה של המכשיר. שירות המפות הוא Bing מפות. במידה רבה, ניתן לומר ש-Windows Phone Series 7 היא גרסת מיקרוסופט לאנדרואיד של גוגל. כפי שאנדרואיד ממוטבת למשתמשים שמשתמשים בשירותי הרשת של גוגל, כך ממוטבת סדרה 7 למשתמשי שירותים של מיקרוסופט. המכשיר עובד עם שירותי בינג, Zune ו-Xbox. ההבדל המשמעותי בין הפלטפורמות הוא שסדרה 7 היא מערכת הפעלה סגורה. המבחן שבפניו עומדת מיקרוסופט הוא משיכת מפתחים ליצור יישומי צד שלישי למערכת ההפעלה החדשה.

מכשירים ראשונים עם מערכת ההפעלה יושקו "עד תקופת החגים" (כלומר, נובמבר-דצמבר) 2010. בין היצרניות שייצרו מכשירי סדרה 7 נכללות HTC, LG, סמסונג, סוני אריקסון ועוד.

הכתב הינו אורח חברת מוטורולה בתערוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully