וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפונים על הכוונת

דידי חנוך, ברצלונה

17.2.2010 / 12:43

יוג'ין קספרסקי לא חושב שהאייפון ישרוד בלי לפתוח את הפלטפורמה, וטוען שהסמארטפון שלכם בסכנה

"אין לי עניין לפתח אפליקציות לאייפון כל עוד הפלטפורמה של אפל תישאר סגורה", אומר יוג'ין קספרסקי, בעיצומה של תערוכת MWC בברצלונה. לדברי מנכ"ל חברת האבטחה המצליחה, אפל שגתה כאשר לא ניצלה את המומנטום האדיר של האייפון כדי לפתוח את הפלטפורמה, ובחרה במקום זאת לשלוט בכניסת כל יישום לחנות האפליקציות שלה.

קספרסקי סבור כי אם תבחר אפל להשאיר את הפלטפורמה שלה סגורה - תוך שנתיים-שלוש היא תהפוך לבלתי רלוונטית ותאבד את כל המומנטום הנוכחי שלה. גם בנוגע לחברת RIM, יצרנית הבלאקברי, הוא לא מביע אופטימיות רבה.

“נשמח לפתח לאפל, אם הם ירשו לנו"

בראיון לוואלה! TECH אומר יוג'ין קספרסקי כי שני איומים עיקריים ניצבים כיום בפני משתמשי הסמארטפונים. הראשון הוא סכנה לנתונים השמורים במכשיר, במקרה של גניבתו או פריצה אליו. כפתרון לכך מציגה חברת קספרסקי אפשרויות למחיקה מרחוק של תכנים על ידי הודעת SMS, קבלת הודעה מהמכשיר הגנוב על מיקומו או הודעה במקרה והוחלף כרטיס הסים במכשיר. האיום השני הוא אפשרות של פריצה מרחוק, שתגרום למכשיר לחייג למספרים מקוצרים קבועים מראש – דבר שאת השלכותיו יראו משתמשים רק כאשר יקבלו את החיוב החודשי.

חברת קספרסקי הציגה בתערוכה בברצלונה תוכנת הגנה למכשירי סימביאן. עוד היא מפתחת כיום יישומים לחלונות מובייל ולאנדרואיד. החברה אינה טורחת להשקיע בפאלם עקב נתח השוק הקטן, אך היא ערוכה לפיתוח לאפל ול-RIM ברגע שאלו יפתחו את שעריהן. “נשמח לפתח לאפל, אם הם ירשו לנו", מצהיר המנכ"ל.

אפוקליפסה אחר-כך

קספרסקי גורס כי הסיבה המרכזית שסמארטפונים לא נתונים למתקפות מאסיביות ומקיפות יותר היא שטרם הושקו שירותים מקוונים מתקדמים למכשירים אלו בשלושת השווקים בהם מרוכזים כותבי הנוזקות הרבים ביותר: סין, ברית המועצות לשעבר ודרום אמריקה. ברוסיה יש כיום מכשירים מתקדמים רבים, אך לא נלווים אליהם שירותים מהסוג שניתן למצוא במערב.

כאשר ישתנה מצב זה, הוא מזהיר, "תתרחש בתחום אבטחת הסמארטפונים התפוצצות. לא אפוקליפסה, אבל קרוב לכך". את מיעוט פרצות האבטחה במחשבי אפל הוא מייחס לעובדה שאלו אינם נפוצים בשלושת שווקי הסכנה, ולכן לא מהווים מטרה מרכזית להאקרים. לדבריו, מערכת ההפעלה של אפל אינה בטוחה יותר ברמה הטכנית ממתחרותיה. קספרסקי טוען שחברתו ערוכה להתמודד ולסייע בכל מקרה של קריסת אבטחה משמעותית באחת מפלטפורמות הסמארטפונים. “אנחנו כמו תחנת מכבי אש. אנחנו לא יודעים היכן תתרחש השריפה, אבל אנו מוכנים לשלוח את הרכב שלנו לכל מקום בו היא תקרה".

  • עוד באותו נושא:
  • קספרסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully