וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזילה תפנק את משתמשי אנדרואיד

17.2.2010 / 17:34

ארגון התוכנה שיצר את פיירפוקס הודיע כי ישיק בקרוב את Fennec, הדפדפן הסלולרי שלו, לאנדרואיד

גרסה של הדפדפן פיירפוקס, Fennec שמה, צפויה להגיע למערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד עד סוף השנה. כבר לפני מספר חודשים הצהירו מנהלים בארגון מוזילה, האחראי על הדפדפן, כי הם מתכננים לייצר גרסאות פיירפוקס למערכות הפעלה שונות של מכשירי סלולר – ביניהן Windows Mobile של מיקרוסופט ו-Maemo של נוקיה. כעת, לאחר שגרסת הדפדפן ל-Maemo כבר הושקה, מצהירים במוזילה כי פנק לאנדרואיד יושק עד סוף השנה, לאחר תקופת בטא בה הוא נמצא כעת. האפליקציה צפויה לכלול תמיכה בתוספים (Add-Ons), סינכרון עם שולחן העבודה ותפריט ניווט בסגנון פיירפוקס.

את העבודה על הדפדפן החדש ניתן להסביר ברצונו של ארגון מוזילה להפוך לשחקן משמעותי יותר בתחום הסלולר. בראיון שנתן מנכ"ל הארגון ג'ון לילי הוא ציין שמוזילה נטה להזניח שוק פוטנציאלי זה, בזמן שדפדפנים דוגמת ספארי באייפון ואופרה הצליחו להתבסס בו ולייצר פער משמעותי. "אבל אני בטוח שמוזילה יכולה לספק חווית גלישה טובה יותר", אמר לילי, ונימק את העיכוב בפיתוח בכך שבמוזילה היו מעוניינים לפעול בתחום רק כאשר הפלטפורמות יהיו בשלות מספיק ותוכלנה להתמודד עם כל מה שנדרש מדפדפן במחשב רגיל. ג'יי סאליבן, סגן נשיא לתחום הניידים במוזילה, סיפר כי העבודה על Fennec מאתגרת במיוחד, מכיוון שהיא דורשת פיתוח בסביבת ג'אווה ולא C או C++, אליהן מורגל הארגון.

אך למרות הכוונות להיכנס חזק לשוק הסלולר, לא צפויות בקרוב גם גרסאות לסימביאן ולבלקברי. בנוסף, מרחף סימן שאלה מעל אפשרות של אפליקציית אייפון, גם בשל התהייה אם תאפשר אפל להכניס מתחרה רציני לדפדפן הספארי שלה לגן הסגור אותו היא מפעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully