וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות ציוץ ב-40,000 דולר

18.2.2010 / 12:16

האתר retweet.com מציע את עצמו למכירה. עסקה השווה זהב, או הזמנה לקרב משפטי עם טוויטר?

כבר מראשית קיומו איפשר שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר שימוש חופשי בפלטפורמה שלו. ממשק הפיתוח של השירות (API) היה פתוח וזמין לכל, מה שעודד יצירת תוכנות וכלים שונים שיתממשקו לטוויטר ויאפשרו לגולשים להשתמש בו דרך תוכנות צד שלישי. אחד הגורמים שעושה שימוש שכזה הוא האתר Retweet.com. מדובר באתר המספק רשימה של ציוצים עם רייטינג גבוה – כלומר אלו שזכו פעמים רבות ל-Retweet (פרסום חוזר של הציוץ על ידי משתמשים שלא כתבו אותו בעצמם).

כעת מציעה מפעילת האתר, חברת Mesiab Labs, להעביר אותו ואת כתובתו לכל המרבה במחיר. אמש פתחה החברה במכירה פומבית באתר המסחר בדומיינים Flippa, ותוך יממה כבר הגיע התשלום המוצע למעל ל-40,000 דולר. לטענת החברה, האתר זוכה ל-12 מיליון מבקרים ייחודיים (Unique Visitors) בחודש ול-26 מיליון דפים נצפים. עם נתונים כאלה קשה שלא לתהות למה למכור עסק מצליח למדי. התשובה לכך היא, ככל הנראה, מהלך שעושה טוויטר בניסיון לרשום סימן מסחרי על המילה Retweet. בשנה שעברה ניסתה החברה ללא הצלחה לרשום על שמה את המושג Tweet. "המושג מקושר בבירור לטוויטר ולמותג שלה", הצהיר אז מייסד החברה ביז סטון, אך לא הצליח לשכנע את הרשויות העוסקות בדבר, וקיבל דחייה לבקשה עוד באותו היום בו הוגשה, בטענה שמדובר במילה גנרית מדי בכדי שתשויך לעסק מסחרי.

ההערכות הן ש-Mesiab Labs מעוניינת לחסוך מעצמה את כאב הראש שיתלווה למאבק משפטי בטוויטר, במידה וזו תצליח לרשום על שמה את המילה retweet. זאת למרות שבהודעה על מכירת הדומיין מצהירה החברה שהמושג כלל לא נטבע על ידי טוויטר, אלא על ידי גולשיה (ומכך משתמע שלטוויטר יהיה קשה לדרוש עליו בעלות). הסבר נוסף שניתן למכירה הוא הבנתה של החברה שהיא נחותה מהמתחרה הבולטת שלה Tweetmeme, המפעילה שירות דומה ופופולרי יותר, המשרת יותר ממיליון ורבע גולשים מדי חודש, ושאין לה סיכוי של ממש בתחרות נגדו. "עכשיו, לאחר שגידלנו והצמחנו את האתר והתשתית שלו, אנו מוכנים להעביר אותו למי שמסוגל לקחת אותו לשלב הבא", נכתב בהצעת הקנייה, שאף מציינת כי במידה שלא יימצא קונה מתאים תוך 30 יום – תמשיך החברה להפעיל את האתר כסדרו. עם מלחמת המחירים שכבר מתחוללת – נראה כי Mesiab Labs לא צריכה לדאוג יותר מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully