וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוגל של פורצי הדירות

18.2.2010 / 16:23

אתר חדש מציג עדכונים משירותים מבוססי מיקום על בתים ריקים. המטרה: לגרום לגולשים לחשוב פעמיים לפני שהם חושפים מידע

שירותים מבוססי מיקום הם הדבר החם הבא ברשת, כך אומרים. הרשת החברתית מבוססת המיקום Foursquare כבר הוכתרה כ"טוויטר החדשה", בזמן שגם בטוויטר הישנה ובשלל שירותים ואפליקציות סלולר אחרות יכולים הגולשים לעדכן בדיוק היכן הם נמצאים ועד מתי.

השקיפות הזו בנוגע למיקום המשתמש מציגה שורה של שאלות התנהגותיות חדשות. מה קורה, למשל, כשאתה מודיע לבוס על יום מחלה ושעה לאחר מכן הוא רואה שעדכנת ב-FourSquare שאתה בבית הקפה השכונתי? זו לא הבעיה האפשרית היחידה. קבוצת מפתחים דנית פתחה אתר בשם pleaserobme.com ("שדוד אותי, בבקשה") המציג הודעות משירותים מבוססי מיקום מהן ניתן ללמוד מי אינו נמצא בבית. כביכול נועד האתר לשרת פורצים. הוא מכיל קטגוריות כ"בתים ריקים כרגע" ו"הזדמנויות חדשות", אך כמובן שמנהליו לא פתחו אותו כדי לסייע לאיגוד הפורצים, אלא כאות אזהרה המתריע מפני קלות הדעת שבעדכונים מסוג זה. "הכל התחיל מכך שהסתכלתי עם חבר על רצף ההודעות בטוויטר וראיתי יותר ויותר עדכונים שמקורם ב-Foursquare", סיפר בוי ואן-אמסטל, ממפתחי האתר. "אנשים עדכנו מבתיהם ובתי חבריהם וחלקו את כתובתם. לא נראה לי שהם היו מודעים לכמות המידע שהם חולקים. לא מזמן אנשים חשבו פעמיים לפני שהשתמשו בשמם המלא ברשת, ועכשיו אנחנו כבר נמצאים 1000 קילומטר משם". בעזרת השימוש בכלים מעטים כל-כך מנסים ואן-אמסטל וחבריו להמחיש כמה פשוט לאסוף מידע שיכול לשמש לצרכים מזיקים.

סיפורים על פריצות הקשורות לשירותי מיקום כבר נשמעו לאחרונה. אתר Mashable מספר כי קיימות הוכחות לכך שפורצים משתמשים בשירותי מדיה חברתית כדי למצוא מטרות. במאי האחרון אף נודע על יזם אינטרנט אמריקאי בשם ישראל היימן שביתו נפרץ לאחר שעדכן בטוויטר שהוא ואשתו יצאו מהבית לביקור משפחתי רחוק. "לא אפסיק להשתמש בטוויטר, אבל להבא לא אעדכן שיצאתי מהבית", אמר היימן לאחר המקרה. אתר pleaserobme.com מנסה לגרום למסר הזה להיות מובן על ידי גולשים, שלא כחוכמה לאחר מעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully