וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75,000 מחשבים נפרצו בהתקפת האקרים עולמית

18.2.2010 / 17:26

2,500 חברות ומשרדי ממשלה ברחבי העולם ניזוקו ממתקפה ענקית, שהחלה ב-2008 והתגלתה רק כעת

יותר מ-75,000 מחשבים בכ-2,500 חברות ומשרדי ממשלה ברחבי העולם ניזוקו ממתקפת האקרים ענקית. חברת אבטחת המידע Net Witness דיווחה כי ההתקפה החלה בסוף 2008 והתבצעה על ידי האקרים מאירופה ומסין. ההאקרים שלחו לינקים לאתרים הנגועים בוירוסים, ולאחר שהמשתמשים לחצו עליהם – נחדרו המחשבים והשרתים, שחלקם כללו מידע עסקי מסווג. שמות משתמש וססמאות נגנבו אף הם, מה שאיפשר לפורצים לחדור לחשבונות. Net Witness לא מסרה את שמות החברות שניזוקו, אך ידוע כי ביניהן נמצאים אולפני סרטי פרמאונט וחברת התרופות Merck & Co.

גילוי ההתקפה נעשה ב-26 בינואר, והראה בין השאר סימנים כי עשר סוכנויות ממשלתיות פדרליות בארה"ב ניזוקו, כולל ה-FBI ומשרד הביטחון. רוב המחשבים שנפגעו נמצאים בארצות הברית, מקסיקו, טורקיה, מצרים וערב הסעודית. תוכנות הסוס הטרויאני שהושתלו במחשבים איפשרו להאקרים לשלוט במחשבים מרחוק ולשאוב מהם מידע.

ב-Net Witness מעריכים כי מדובר במתקפה עיקשת שתוכננה להקשות על ניקוי הנוזקות גם במקרה של גילויין. "ארגוני פשע כאלה יודעים לפרוץ למערכות בצורה יעילה לא פחות מממשלות", אמר סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, טים בלצ'ר. המידע על ההתקפה מגיע בשעה בו מתגברת המודעות בעולם לסכנות שבפשעי מחשב, ובצל האימות בין סין לגוגל, הטוענת כי המדינה איפשרה מתקפת האקרים על שרתי שירות הדואר שלה - ג'ימייל. לפני שלושה שבועות נשאה מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון נאום בו הבהירה כי "ארצות הברית תגן על הרשתות שלה מפני מדינות, טרוריסטים או שלוחיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully