וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט ספרדי

דידי חנוך, ברצלונה

19.2.2010 / 10:46

דידי חנוך מסכם את המגמות והארועים הבולטים בארוע החשוב בלוח השנה של עולם הסלולר - תערוכת MWC

תערוכת Mobile World Congress היא בדרך כלל הארוע החשוב ביותר בלוח השנה של עולם הסלולר, זמן בו התעשייה כולה נפגשת במקום אחד על מנת לעדכן, להתעדכן, למכור, ולהשוויץ. זהו בדרך כלל הזמן בו החברות הגדולות מציגות את המכשירים שלהן לחצי השנה הקרובה. בדרך כלל.

השנה היתה התערוכה קצת שונה. שתיים מבין חמש היצרניות הגדולות בעולם הפגינו נוכחות שבמקרה הטוב ניתן להגדירה כ"חלקית", וחברות כמו פאלם נעדרו לחלוטין. אבל גם בתערוכת MWC חלקית, ניתן להכתיר מנצחים ומפסידים, ולנסות לשרטט טרנדים לתעשיית הסלולר לשנה הקרובה.

טרנד ראשון – אנדרואיד

מערכת ההפעלה של גוגל היתה בכל מקום. בתערוכה בה נוקיה לא מציגה מכשירים, מיקרוסופט רק מספרת על מערכת ההפעלה הבאה שלה ואפל לא מגיעה אף פעם, ברור שנותר ואקום עצום, שהגיוני שאנדרואיד תמלא. אבל הבולטות של אנדרואיד לא נבעה רק ממיעוט המתחרים. מערכת ההפעלה של גוגל לא נראתה רק בדוכני היצרנים, כי אם גם שימשה להדגמות בכל דוכני יצרני המעבדים. קוואלקום, טקסס אינסטרומנטס, Nוידיה, כולם הדגימו את היכולות שלהן בעזרת הפלטפורמה של גוגל. זאת גם היתה התערוכה בה חולקו 1,500 מכשירי נקסוס וואן למפתחים, וכל אחד אחר שעמד בתור. עבדכם הנאמן יצא פראייר, אגב. בניגוד לכמה מעמיתי, לא הלכתי לקבל מכשיר.

בכל מקרה, אנחנו בהחלט נמצאים בשלב בו המומנטום נמצא אצל גוגל ואנדרואיד, מצב שלא ישתנה בחודשים הקרובים, לפחות עד שסטיב ג'ובס יציג את האייפון הבא – שבכל מקרה יימכור פחות מכל מכשירי האנדרואיד ביחד.

טרנד שני – מעבדים עם שרירים

היה די מדהים לראות את ההדגמות בדוכנים של יצרני המעבדים המובילים לסלולר. הסוד האמיתי מאחורי היכולות של הדור הבא של הסמארטפונים הוא לא מערכות ההפעלה – המרשימות והמשתפרות בפני עצמן – כי אם כוח הסוס שמאחוריהן. כך, למשל, נצפו בתערוכה מספר מעבדי סלולר שיכולים להריץ שני סרטי HD במקביל.

המעבדים מתחזקים משנה לשנה, כך שלא מדובר במשהו מפתיע. אבל מפגן השרירים של החברות היה מרשים השנה. בחודשים הקרובים צפויים גם להגיע לשוק מכשירים ראשונים עם מעבד Tegra של חברת NVIDIA, וזה בהחלט מירוץ חימוש בו אנחנו - הצרכנים - מנצחים.

טרנד שלישי – המפעילים רוצים שליטה, ומוותרים עליה

בשנים האחרונות ראינו אובדן שליטה הדרגתי של חברות הסלולר בכל הקשור לצריכת היישומים של המשתמשים. אפל החלה במגמה, וגוגל ונוקיה וכל השאר הולכים בעקבותיה. עכשיו המפעילים רוצים להקים חנות יישומים מתחרה. הניחוש שלי הוא שזה מעט מדי ומאוחר מדי.

בצד השני, ראינו הסכם בין סקייפ לורייזון שאין מנוס מלהגדירו "מדהים". ורייזון היא חברה שבעבר שמרה על שליטה מוחלטת בפלטפורמה שלה, והנה היא הולכת לכיוון ההפוך. זכרו, לפי דיווחים, אחת הסיבות המרכזיות שהאייפון הלך ל-AT&T וטכנולוגיית GSM ולא לורייזון, היא שהחברה סירבה לתת לאפל את השליטה שרצתה בפלטפורמה. עכשיו, אותה החברה תשים בעצמה תוכנת סקייפ שתעבוד במכשירים שלה. ראינו את סקייפ בעבר מגיעה למפעילים קטנים, אבל לא לחברה מובילה. ובטח לא ורייזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרנד רביעי – חברים שלנו

כמעט כל מי שלא השיק לפני התערוכה משהו שמשלב רשתות חברתיות במכשיר, עשה את זה עכשיו. סדרה 7 של חלונות מובייל, באדה של סימביאן ואחרים מצטרפים לסוני אריקסון, מוטורולה, פאלם (החלוצה בתחום זה) ונוקיה (יש תשתית לרשתות חברתיות כחלק מסימביאן^3). לכולם יש "מרכז חברתי" כזה או אחר.

למעשה, החברה החשובה היחידה שאין לה רענון חברתי בדרך היא RIM - יצרנית הבלאקברי. אבל הקנדים ממילא לא נוטים להשיק דברים בברצלונה, ומפגרים אחרי כולם בכל דבר שקשור לאינטרנט ואינו מייל. יגיע שלב – והוא יגיע ב-12 החודשים הקרובים – בו הפיגור של הבלאקברי בכל הנוגע לחווית אינטרנט יתחיל לפגוע בה תדמיתית וגם ברמת המכירות. אלא אם החברה עובדת במרץ ובשקט על שכבה חברתית, דבר שאיני פוסל.

המפסידים

התלבטתי האם לכתוב בסעיף הזה על נוקיה. אחרי הכל, קשה לטעון שמה שהחברה הציגה בתערוכה לא היה מרשים. כשאתה לא מציג כלום, אתה לא יכול להיכשל. אבל אין מנוס. כשהחברה הגדולה ביותר בעולם הסלולר לא מביאה אף מכשיר חדש לתערוכה הגדולה ביותר בעולם הסלולר, היא מפסידה. גם אם זה הפסד טכני.

חוסר הנוכחות של אפל לא בהכרח פגע בה. אחרי הכל, החברה אף פעם לא מגיעה לכנסים של אחרים. ובכל זאת, יש לציין שהמומנטום אבד מעט לחברה מקופרטינו. אם בעבר ראינו את האייפון בכל דוכן שני, גם אם אפל לא הגיעה בעצמה, הרי שהפעם הוחלפו המכשירים שלה על ידי אנדרואידים.

המנצחים

מבחינתי, יש לתערוכה הזאת מנצחת אמיתית אחת: גוגל. אני לא יודע עד מתי יישאר המומנטום אצלה. מיקרוסופט הציגה דמו יפה של חלונות לטלפונים ולבאדה של סמסונג יש פוטנציאל מעניין, ואנחנו יודעים שנוקיה תציג שתי גרסאות חדשות של סימביאן עד סוף השנה. וכמובן, יהיה אייפון חדש באביב. אבל כרגע, המושכות נמצאות בידיים של גוגל. לצידה של גוגל נמצאות שתי החברות שהניחו את מספר השבבים הרב ביותר על מערכת ההפעלה שלה: מוטורולה ו-HTC.

חברה אחרת שניתן להגדירה כמנצחת על תנאי היא סמסונג. החברה הגדולה ביותר שכן טרחה לבוא לתערוכה הציגה שניים מהמכשירים המרשימים ביותר של MWC, וגם חשפה מידע רב יותר על מערכת ההפעלה הבאה שלה. אם היא תצליח לגרום למפתחים לעבוד עם באדה, הרי שהתערוכה הזאת היתה התחלה של ניצחון גדול. אם לא, התערוכה של השנה תיזכר כזו שבה הענקית הקוריאנית איבדה את הפוקוס.

מכשיר התערוכה

היו כמה מועמדים בולטים לתואר. מספר מכשירים מגניבים של HTC, מכשיר MotoROI היפהפה של מוטורולה, Liquid המגניב של Acer ו-X10 Mini Pro המסקרן מאד של סוני אריקסון. אני גם מוכן להמר על כך שסמסונג Wave יהיה הסמארטפון הנמכר ביותר שהוצג בתערוכה. ואם Mini5 של דל היה טלפון, ולא טאבלט עם יכולות סלולריות, יכול מאד להיות שהוא היה המנצח. זה בהחלט המכשיר שאני הכי חפץ בו. אבל המנצח מבחינתי הוא Samsung Beam. כי הוא משלב את אנדרואיד (מערכת ההפעלה של התערוכה) עם המסך המרהיב של Wave וכולל בחבילה גם מקרן. האם זה גימיק? כן, במידת מה. אבל זה גם ממש מגניב.

  • עוד באותו נושא:
  • mwc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully