וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים לדוג אתכם בטוויטר

21.2.2010 / 10:45

שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר חווה התקפת פישינג, בה מנסים האקרים לקבל לידיהם את פרטי ההתחברות של המשתמשים

אתר venturebeat.com מדווח כי שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר חווה מתקפת פישינג שהחלה ביום שבת. לדברי האתר, גולשים רבים מקבלים הודעה פרטית (DM) בה נכתב: "Lol. this you??", ולאחריה לינק המוביל לכאורה לעמוד בתוך טוויטר. למעשה, לחיצה על הלינק מובילה לעמוד המתחזה להיות שער הכניסה לטוויטר, שם אמורים הגולשים להזין שם משתמש וסיסמה. הכנסת נתונים אלה מעבירה אותם ליוזם ההתקפה, שיכול לחדור לחשבונות המשתמשים ולנצלם לרעה.

ג'סי סטיי, מייסד שירות SocialToo, המספק כלי תמיכה לטוויטר, מספר שחברתו כבר גילתה כ-600 ניסיונות מסוג זה. פישינג היא שיטת הונאה המובססת על העתקת הממשק של אתרים הדורשים הזדהות (אתרי בנק, כרטיסי אשראי, שירותי אי-מייל וכו'), כדי להערים על הגולש להזין מרצונו את פרטיו. פעמים רבות נעשית הפניה אל המשתמש באי-מייל, המתחזה להודעה רשמית של ספק השירות.

ב-2009 סבל טוויטר משורה של התקפות ספאם, תולעי רשת וגניבת חשבונות. חלק מהבעיה נובעת מהעובדה שרבים מהלינקים שמפרסמים גולשים בטוויטר עוברים דרך שירותי קיצור כתובות (bit.ly, למשל), ההופכים את הכתובת לכזו שלא מעידה חיצונית על האתר אליו היא שולחת. בעיות אלו גרמו לטוויטר לחפש דרכי התגוננות, בין השאר שירות לחסימת כתובות (URL Filtering) שבדקה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully