וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד בגדול

23.2.2010 / 12:24

נתונים מעניינים נחשפו על תעשיית האפליקציות הסלולריות. אצל מי יש הכי הרבה תוכנות? איפה רובן בחינם? ומה בכלל מורידים המשתמשים?

כנס הסלולר MWC 2010 שנערך בשבוע שעבר בברצלונה סיפק מידע לא רק על מכשירים חדשים שעומדים לצאת לשוק, אלא גם על התעשייה הנלווית שלהם – האפליקציות הסלולריות. חברת המחקר ההולנדית Distimo חשפה בתערוכה נתונים מעניינים על שוק זה, העובד דרך הצינור של שש יצרניות מכשירים ומערכות הפעלה סלולריות: אפל, RIM (יצרנית הבלקברי), גוגל (יצרנית אנדרואיד), נוקיה (מפעילת ovi), פאלם ומיקרוסופט. דיסטימו סקרה את השוק האמריקאי, ונתוני ההורדות תקפים רק לגביו.

זול להיות אנדרואיד

חברת המחקר בחנה את כמות האפליקציות החינמיות שמציעות כל הספקיות, אל מול אלו הדורשות תשלום. בקטגוריה זו שולטת פלטפורמת אנדרואיד, בה 57% מהאפליקציות המוצעות הן בחינם. החברה מייחסת נתון זה להיותה של אנדרואיד מערכת קוד פתוח – דבר המושך מראש מפתחים עם זיקה לפיתוח לנחלת הכלל ולא בהכרח לרווח. גם פתיחותה של חנות האפליקציות של אנדרואיד לתוכנות חדשות מאפשר מגמה זו (בניגוד לגן הסגור שמפעילה אפל, הבודקת כל אפליקציה הרוצה להיכנס לחנותה). אחרי אנדרואיד נמצאת החנות של מכשיר הפאלם, עם 32% של אפליקציות חינמיות, ואחריה אפל, עם 25%. חנות ה-ovi של נוקיה מספקת את כמות התוכנות החופשיות הנמוכה ביותר – 15% בלבד.

גם בתחום האפליקציות בתשלום קיימים הבדלים בין השחקנים בתחום. מסתבר כי טווח המחירים עבורן משתנה בין המפעילות, לעתים גם כאשר מדובר באפליקציות שעושות את אותו הדבר. המחיר הממוצע של אפליקציה בחנויות האנדרואיד והפאלם הוא בין 3.27 ל-2.62 דולר, לעומת מיקרוסופט ו-RIM, אצלן נגבים מחירים ממוצעים של בין 6.99 ל-8.26 דולר. דוגמה קיצונית במיוחד לפער המחירים ניתנה בנוגע לאפליקציית IM+ For Skype. בחנות של אפל היא עולה 4.99 דולר, אך מי שמעוניין להשתמש בה על מכשיר הפועל בעזרת Windows Mobile יצטרך להיפרד מלא פחות מ-29.99 דולר.

הגודל כן קובע

מבחינת מבחר – אין מתחרים לאייפון. חנות האפליקציות של אפל מציעה מבחר ענק של יותר מ-150,000 אפליקציות, עם יותר מ-13,000 אפליקציות חדשות המצורפות מדי חודש. ה-Android Market נמצא במקום השני, אך בפער ענק – כ-20,000 אפליקציות, ו-3,000 חדשות בכל חודש. בחנויות של נוקיה ו-RIM יש רק מספר אלפים בודדים, ומיקרוסופט מציעה כמות זעומה של כ-700 אפליקציות בלבד.

משחק ובידור הן הקטגוריות הפופולריות ביותר. בחנותה של אפל 58% מהאפליקציות המורדות הן משחקים, ו-18% נועדו לבידור. אפילו בבלקברי, מכשיר עסקי במהותו, שולטים המשחקים – עם 29% מכלל ההורדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully