וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המרגל שתקע אותי", גרסת מיקרוסופט

25.2.2010 / 13:59

מסמך חסוי של מיקרוסופט מלמד על המידע שאוספת החברה מהמשתמשים בשירותיה. רשויות החוק יכולות להשיגו עם צו בית משפט, אבל לא תמיד זה קורה כך

אתר בשם Cryptome חשף מסמך חסוי של מיקרוסופט מ-2008, המציג פרטים על הצורה בה יכולות רשויות החוק להשתמש במוצרי החברה כדי להשיג מידע על הגולשים. המסמך, הקרוי Microsoft Online Services Global Criminal Compliance Handbook, ומכונה בקיצור "מדריך ריגול", מעיד על הכמות הרבה של נתונים שאפשר לדלות מהמוצרים השונים, מהמסנג'ר ועד ל-Xbox. ביניהם: כתובות IP מהן גולשים המשתמשים, תמלילי שיחות צ'ט ואפילו מספרי כרטיסי אשראי. המידע הנאגר נגיש דרך ממשקי ווב המאפשרים לרשויות החוק לחפש בהם מידע רלוונטי, וכדי לגשת אליו חייבות הרשויות להוציא צו בית משפט שיאשר להם לעשות זאת.

בדיקה של האתר readwriteweb.com מעלה כי נדיר שהרשויות אכן מגישות בקשה רשמית ועושות שימוש בנתונים אלו, אך השאלה היא האם מתקיימת גישה לנתונים גם ללא מעבר בפרוצדורות הרגילות? ככל הנראה התשובה חיובית. מקורות מאשרים כי פעמים רבות ניתן מידע מסוג זה לרשויות ללא קיום התנאים הדרושים. בשיחה אנשי readwriteweb.comטעונ המקורות כי לא פעם מסתפקות חברות המחזיקות בנתונים בבקשה של הרשויות, כי הרי מי רוצה להתווכח ולהסתבך עם הרשויות?

הלקח העיקרי אותו ניתן ללמוד מקיום המסמך של מיקרוסופט הוא כמות המידע שהחברה מסוגלת לאסוף על משתמשיה. למרות שניתן להצדיק לעתים פעולות כאלה (מקרי חירום ומקרי "פצצה מתקתקת"), הקלות בה נאסף המידע וחוסר הבקרה על הפצתו נראים כמצדיקים חשיבה שנייה לפני שמשתמשים בכלים עם פוטנציאל של הפצת מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully