וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטה לה ויסטה, CD

1.3.2010 / 12:08

בכירים בתעשיית המוזיקה חוזים את סוף ימי הדיסקים. היורשים: שירותי מנוי בסמארטפונים

האם אוספי הדיסקים עומדים להיעלם? כך לפחות מעריכים מומחים ואנליסטים. בכנס בנושא מוזיקה דיגיטלית שנערך השבוע בניו-יורק, אמרו חלק מהדוברים שמוזיקה על גבי מדיות פיזיות עומדת לחלוף מהעולם. רבים מהם הסכימו כי במהלך 3 עד 5 השנים הבאות – יותר ויותר אנשים יוותרו על אוספי הדיסקים שלהם לטובת הורדות דיגיטליות ומנויים לשירותי מוזיקה דרך מכשירי סמארטפון.

תומאס היס, נשיא חטיבת הדיגיטל של סוני, סיפר בכנס כי כיום נסמכים 60% ממכירותיה של החברה על דיסקים, אך הוא צופה כי ב-2013 ירד נתון זה ל-20%. שאר ההכנסות יגיעו מרינגטונים, מנויים לשירותי מוזיקה והורדות. היס ציין כי כיום אחראים רק 5% מצרכני המוזיקה ל-80% מהורדות המוזיקה ברשת. הוא צופה שגם חלקן של הורדות אלו יפחת ויפנה את מקומו לשירותי מוזיקה כמו ספוטיפיי (Spotify), שאזאם (Shazam) וסלאקר (Slacker).

לא כל הדוברים בכנס הסכימו עם ההערכות הללו. היו אלו שסברו כי קיימים חסמים כבדים בדרך להחלפתם של הדיסקים בהורדות, בין השאר מסיבות טכניות של זכויות יוצרים, שעדיין לא מאפשרות לשירותי הורדות ומנויים לקבל גישה לכל המוזיקה הקיימת. עם זאת, קיימים שירותי הורדות להם הסכמי זכויות עם לפחות חלק ניכר מחברות התקליטים. לשירות Thumbplay, למשל, יש רישיון לשימוש בהקלטות של ארבעת החברות הגדולות ביותר – סוני, EMI, וורנר ויוניברסל, בנוסף לרישיון מעשרים לייבלים קטנים יותר. סיבה נוספת שיכולה להקשות היא טכנית במהותה – איכות הקליטה הסלולרית בצפון אמריקה אינה אחידה ברמתה, דבר המפריע לקליטה טובה מספיק של שידורי streaming.

עם זאת, נראה כי שירותי המוזיקה השונים מוצאים פתרונות לבעיות השונות, וככל שתשתפר ותתקדם הטכנולוגיה – כך יוסרו החסמים. כבר כעת זוכות אפליקציות המוזיקה השונות לפופולריות בסמארטפונים. אפליקציית שאזאם, למשל, היא אחת המורדות ביותר בחנות האפליקציות של האייפון. הערכות אלו נתמכות על ידי אנליסט מקבוצת המחקר גרטנר, שחזה בכנס כי ההכנסות מהורדות מוזיקה עומדות לעלות בחמש השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully