וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיי-פאל, מאחוריך!

2.3.2010 / 15:44

האם הקרדיטים בהם ניתן להשתמש באפליקציות פייסבוק יעברו שלב ויהפכו לשירות תשלומים אינטרנטי לכל דבר?

האם פייסבוק עומדת להפוך לשירות תשלומים? החברה כבר מיישמת שימוש ב"קרדיט פייסבוק", המאפשר תשלום תמורת כלים וירטואליים במשחקי פייסבוק. האם החברה נמצאת בדרך להפוך את עצמה לפלטפורמת תשלום אינטרנטית רחבה, שגבולותיה לא ייגמרו ברשת החברתית? הבלוג Royal Pingdom קובע כי בהחלט ייתכן שכן.

כיום מתקיים שימוש בקרדיטים של פייסבוק במספר אפליקציות ומשחקים, דוגמת פארמוויל ו-Mafia Wars. השימוש בקרדיטים הוא, כך מסתבר, נוח מספיק כדי לגרום למשתמשים להוציא 30% יותר כסף שהם מוציאים בדרך כלל במשחק, מה שמאפשר לפייסבוק לנמק את חלק ההכנסות הניכר שהיא לוקחת לעצמה – גם הוא 30%. אם מסתכלים על פעולותיה של פייסבוק בשנים האחרונות – הרי שהיא הפכה מסוג של "גן סגור" לפלטפורמה שיותר ויותר פתוחה לרשת שמחוצה לה, והרחבת שירות הקרדיטים יכול להוות עוד צעד בכיוון זה. שירות Facebook Connect הוא דוגמה להתפרסותה של פייסבוק ברחבי הרשת. יתכן שהוא אף יקל על האפשרות שלה להתחבר לאתרים חיצוניים ולנהל עסקות תשלומים באמצעותו. כך תוכל פייסבוק לשמש כמתווך אינטרנטי מרכזי בין משתמשיה לבין עסקים מקוונים, בדומה למה שמציעה היום PayPal מבית Ebay.

בהתחשב בכמות המשתמשים שרשומים כבר כיום ברשת החברתית (מעל ל-400 מיליון) – היא ממש לא מתחילה מאפס, ונמצאת במצב של "מעט (משתמשי קרדיטים מתוך כלל משתמשי פייסבוק) זה הרבה". זה עוד לפני שמדברים על יכולותיה של פייסבוק להתאים מוצרים ללקוחותיה, בזכות המידע הרב שאלו מפרסמים בפרופיל שלהם. עם זאת, ב-Royal Pingdom מציינים, ובצדק, שלאחר פיאסקו Beacon (מערכת הפרסום שניסתה פייסבוק ושחדרה לפרטיות המשתמשים) – היא תצטרך לנקוט במשנה זהירות לפני יישום חדש של פרסום מבוסס הקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully