וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הורגת את האפליקציות?

3.3.2010 / 13:13

הרשת החברתית הפסיקה את אפשרויות שליחת העדכונים של האפליקציות שבה. המפתחים מדווחים על ירידה חדה ומהירה בכניסות

מכירים את זה שאתם נכנסים לפייסבוק ואת פניכם מקדם סימן על הודעה חדשה? מלאי ציפיה אתם מקליקים עליו, תוהים מי מחבריכם רוצה לעדכן אתכם במה ו... מגלים שבסך הכל עוד אפליקציה שהתקנתם וכבר שכחתם ממנה בחרה להודיע לכם משהו לא מעניין בנוגע לעניין לא חשוב. לאחרונה החליטה הרשת החברתית לבטל את הנוהג הזה. בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק רשמית כי תפסיק בתוך שבוע לאפשר לאפליקציות (כיום קיימות יותר מחצי מיליון כאלו) לשלוח הודעות ועדכונים לגולשים שהתקינו אותן. "במקומות שליחת הודעות אתם יכולים לבקש מהגולשים אישור לשלוח להם אי-מייל, להציג הודעות במקומות בולטים באפליקציה ולהשתמש בסימן חיווי על הודעות (Counter) באפליקציה", כתבה פייסבוק למפתחי האפליקציות.

פרשני מדיה חברתית העריכו כי קיימות מספר סיבות לפעולה זו. ייתכן ופייסבוק רוצה להילחם ביתר יעילות בספאם על סוגיו השונים. סיבה נוספת היא שיפור חווית המשתמש, גם במחיר של פגיעה מסוימת בויראליות. דבר זה אולי יוריד חלק מהתנועה ומכמות הדפים הנצפים, אך יאפשר לפייסבוק שליטה גדולה יותר על ערוצי ההפצה השונים שהיא מכילה בתוכה ואף תכוון מפרסמים אל עמודיה שלה במקומי עמודי האפליקציות (שהצפי הוא שיבקרו בהם פחות לאחר השינוי). "זה נראה כאילו פייסבוק רק מחפשת איך לעשות יותר כסף לקראת הנפקה אפשרית, אך אפשר להסתכל על זה גם כעל עשיית שינויים כדי לשפר את חווית המשתמש ואת סביבת העבודה", נכתב באתר allfacebook.com, המסקר את הרשת החברתית.

כעת, יומיים לאחר השינוי נכנס לפועל, מדווח allfacebook כי מפתחי אפליקציות חווים ירידה חדה בתנועה – בין 10% ל-50%, כאשר הממוצע הוא בין 18% ל-27%. האם פגיעה כזאת תסכן את המשך דרכם של המפתחים בפייסבוק? ב-allfacebook מזהירים שהמפתחים עשויים להתמקד כעת בפלטפורמות אחרות, למשל האייפון. "פייסבוק צריכה לייצר סביבה בריאה, יחסית, עבור המפתחים", נכתב באתר. "כרגע, המפתחים יצטרכו להתמודד עם ההשלכות קצרות הטווח של הסרת ההודעות ולהבין איך להחזיר אליהם כוח משיכה. חשוב שהמפתחים יבינו שזהו 'עולם פייסבוק'. אם אתם לא רוצים להתמודד עם שינויי הפלטפורמה – אתם יכולים פשוט להעביר את האפליקציה שלכם לאתר אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully