וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין סיבה לגאווה

דניס ויטצ'בסקי מתעצבן על אנשים שמורידים משחקי מחשב ומתגאים בזה, כיוון שהם הורסים את התעשיה

יופי, הרגתם את חווית המשחק במחשב האישי. כן, כן, אתם, הרוב הקולני שאוהב להסביר בטוקבקים שהמשחקים יקרים מדי, שמי שקונה משחק הוא פראייר, שאפשר להוריד בחינם ובכלל, פחח. במו ידיכם, אותן הידיים שהקלידו את שמות המשחקים במנוע החיפוש של מינינובה או של אימיול, הרסתם את חווית המשחק עבור כולם.

כי ברור שחברות משחקים היו צריכות להגיב. עד עכשיו, התגובות שלהן היו בדרך כלל יחסית מתונות, אבל בעוד מספר שבועות כל זה ישתנה. אם הניסוי הקטן והמעניין של חברת Ubisoft יצליח, כולנו נסבול. לא רק האנשים שמורידים משחקים, גם אלה שקונים אותם.

מערכת הנז"ק של Ubisoft, שנחשפה לפני מספר חודשים וזוכה לתיאורי אימה, תגיע לא רק ל-Assassin's Creed 2 בגרסת המחשב האישי שלו, כי אם גם לשאר משחקי המחשב של החברה השנה. ושלא יהיה לכם ספק, במקרה והיא תתברר כיעילה, גם חברות הפצה גדולות אחרות תחלנה להשתמש בה.

הסבר קצר: אם תקנו את Assassin's Creed 2 למחשב האישי, תגלו שאתם לא יכולים לשחק בכותר בלי חיבור רשת תמידי. החיבור התנתק? אופס, המשחק ייעצר, ועד שהחיבור לא יוחזר לא תוכלו לשחק. עד לפני מספר שעות גרסה החברה כי במקרה של ניתוק ממושך גם תצטרכו להתחיל שוב מנקודת השמירה הקודמת, ועכשיו הם טוענים כי המנגנון שונה וכן תוכלו להמשיך לשחק מהנקודה בה הפסקתם.

אבל זה לא הכל. מנגנון שמירת המשחקים בכותרי Ubisoft מפסיק להיות מבוסס-מחשב. במקום זה, כל השמירות שלכם מועלות לרשת, כשבחברה טוענים כי זה דבר שנעשה לטובת השחקן, ויאפשר לו לשחק בכותר על כל מחשב עליו הוא מותקן.

מצד שני, הדרישה הזו, לחיבור רשת, הינה דרקונית. משמעותה היא שלפטופים מפסיקים להיות מכונות משחקים כשאתם לא נמצאים במקום עם אינטרנט, וכל פגיעה זמנית בחיבור הרשת הביתי (ויש לא מעט אנשים שסובלים מפגיעות כאלה, אתם יודעים) תוקעת את המשחק.

"לא נורא, נשיג גרסה פרוצה" אתם עלולים להגיד לעצמכם. ובכן, הסיפור לא כל כך פשוט. הסיפור עם מנגנוני השמירה המקוונים אומר שהפורצים ייאלצו לא רק לבטל את המנגנון שמצריך חיבור רשת, אלא גם לשכתב את החלק בקוד שאחראי על השמירה.

זה אולי לא יעצור אותם, אבל בהחלט עלול לעכב. וכך, הודיעה היום חברת Ubisoft כי מי שיוריד את הגרסה הפיראטית של Assassin's Creed 2 או Silent Hunter 5 יקבל חוויה לא מלאה. יכול להיות שמדובר בספין תקשורתי, אבל רוב הסיכויים הם שנכון לעכשיו מדובר בהצהרה מבוססת.

וכן, המשחקים ייפרצו בסופו של דבר, בדיוק כמו כל משחק אחר. רק שזה ייקח זמן, והשבועות הראשונים הם הקריטיים ביותר מבחינת מכירות, כך שהחברות עלולות לראות בעיכוב הפריצה הזה הצלחה כבירה. ואם זה יקרה, כפי שכבר אמרתי, כולנו נסבול.


מה שמציק לי בכל הסיפור, מעבר לפגיעה האנושה בחווית המשחק עבור חלק ניכר מהשחקנים, הוא הזחיחות. משחקים הם לא מים, לא מדובר במוצר שבלעדיו אנחנו נמות, והתירוץ "הוא יקר מדי" לא באמת תופס. כי עם כל הכבוד, אם הוא יקר מדי, אז תחכו שנה עד שיהיה זול מספיק, או תקנו פחות. או, לפחות, אם אתם גונבים, אל תתגאו בכך, כי אתם גורמים לי לשנוא אתכם אישית על זה שהרסתם לי את חווית המשחק. זה מעצבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully