וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יש סקס אחר - הביאוהו לבינג

7.3.2010 / 12:08

גוגל לא לבד: מנוע החיפוש של מיקרוסופט מצנזר במדינות ערב תכנים הקשורים למין

כאשר הסכימה גוגל לצנזר את תוצאות החיפוש שלה כתנאי לכניסתה לשוק הסיני – נמתחה עליה ביקורת חריפה, שהעמידה את המוטו שלה – Do No Evil – בסימן שאלה. מיקרוסופט מעולם לא חרתה על דיגלה מוטו מעין זה, ולכן אולי יהיה זה לא מפתיע לשמוע שגם היא פועלת בצורה דומה. לפי דו"ח שמפרסם ארגון Open Net Initiative, העוקב אחר צנזורה ברשת, מסננת מיקרוסופט תוצאות חיפוש מיניות ממנוע החיפוש שלה בינג, כאשר מדובר במדינות ערביות דוגמת סעודה, סוריה, אלג'יריה וירדן.

אנשי הארגון ניסו מילות חיפוש כ"סקס", "חזה", "עירום ו"פין" בערבית ובאנגלית וקיבלו הודעה האומרת: "הארץ או האיזור בו אתה נמצא דורשים הגדרות גלישה בטוחה, המסננות תוצאות העלולות לכלול תוכן למבוגרים". גם תוצאות העוסקות בהומוסקסואליות או דו-מיניות צונזרו. המילה "ואגינה", לעומת זאת, לא נחסמה. ב- Open Net Initiative לא ידעו להגיד אם מדובר ביוזמה של מיקרוסופט או בכניעה ללחץ. החברה, מצידה, לא הגיבה לטענות. "מיקרוסופט אותתה על מוכנותה להיות בחזית ההגנה על חופש הדיבור מסביב לעולם, ולכן קשה להשלים עם עמדתה זו בנוגע לסינון התכנים בבינג", נאמר בדו"ח. "התנהגות האומנת הלהוטה של מיקרוסופט נראית צבועה במיוחד בהתחשב ביוזמה הגלובלית שלה למנוע צנזורה ולשמור על חופש הביטוי ברחבי העולם", כתב אנדי גרינברג בפורבס. "החברה היא ספונסרית של Global Network Initiative (ארגון הפועל נגד צנזורת רשת ולמען פרטיות גלישה) מ-2008. אולי הגיע הזמן שהיא תתחיל להתנהג בהתאם", הוסיף.

עוד מציין הדו"ח שמיקרוסופט לא יישמה בבינג פילטרים לפי כתובת IP אלא לפי גרסת מנוע החיפוש – מה שמאפשר לאזרחים הערבים לבחור להשתמש בגרסת בינג לוקאלית של מדינה אחרת וכך לעקוף את החסימה. "זה מעניין שמיקרוסופט מיישמת סוג כזה של צנזורת תוכן למדינות ערב, כאשר רבות ממשלות ערב לא מפיעילות צנזורה כזו בעצמן", נאמר בדו"ח. "זה לא צריך להפתיע שהחברה מוכנה לחסום תוכן מאשר להסתכן בלעצבן ממשלות ברחבי העולם", מוסיף אנדי גרינברג. "למרות שהצנזורה של גוגל לא מוגבלת לסין, החברה מפעילה צנזורה בפחות מדינות מאשר מיקרוסופט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully