וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותק, המנכ"ל השתגע

7.3.2010 / 16:15

תחקיר עיתונאי טוען שמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הפר פרטיות של גולשים ברשת החברתית, וקרא תכתובות אי-מייל של מתחריו

חשבתם שרק לכם יש גישה לתיבת המייל השוכנת בחשבון הפייסבוק שלכם? תחשבו שוב. מסתבר שהתכתובות שלכם חשופות לבעלי עניין. ולא מדובר בהאקרים למיניהם, אלא דווקא לאנשים מתוך חברת פייסבוק עצמה. ואם גם זה לא מספיק – לא מדובר סתם בעובדי חברה מן השורה, אלא במנכ"ל החברה עצמו – מארק צוקרברג. אתר BusinessInsider.com מפרסם סדרת כתבות תחקיר על פייסבוק, בהן הוא מאשים את צוקרברג בהפרת פרטיות גולשים.

לדברי המגזין, בשנת 2004 חדר המנכ"ל לתיבת דואר פייסבוקית של כתב מעיתון הסטודנטים של אוניברסיטת הרווארד, מכיוון שגילה שמתוכננת כתבה עליו. במקרה אחר חדר לתיבה של יריבים עסקיים שלו, גם כן מהרווארד, לאחר שאלו האשימו אותו שבהקמת פייסבוק הוא גנב, למעשה, רעיון שלהם. ב- BusinessInsider טוענים כי צוקרברג נכנס לחשבונות המשתמשים בעזרת פרטי לוגין להם הייתה לו גישה כעובד החברה, וקרא תכתובות מייל פרטיות כדי ללמוד על מהלכי יריביו. עוד טוען המגזין כי המנכ"ל נהג בבריונות כלפיי חשבונות של מתחריו מהרווארד (שהפעילו את רשת ConnectU) בכך שפרץ לחשבונותיהם בפייסבוק, שינה הגדרות פרטיות שונות ואף ניטרל חלק מהחשבונות.

פייסבוק סירבה להגיב לטענות BusinessInsider וציינה שמדובר בגורמים "המעוניינים לשכתב את ההיסטוריה המוקדמת של פייסבוק או להביך את מרק צוקרברג עם טענות ישנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully