וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גלישה ברשת היא זכות יסוד"

8.3.2010 / 11:51

סקר עולמי חדש מגלה כי ארבעה מתוך חמישה אנשים מאמינים שגלישה באינטרנט היא זכות יסוד אותה אין להגביל. ביפן, מקסיקו ורוסיה ממש לא יכולים לחיות בלעדיה

סקר עולמי שכלל 27,000 איש מ-26 מדינות מגלה כי ארבעה מתוך חמישה מבוגרים מאמינים שגישה לאינטרנט היא זכות יסוד. הסקר, שנערך על ידי ה-BBC, גילה כי דווקא במדינות כסין וצפון קוריאה (בהן חלות הגבלות צנזורה על הרשת) גישה זו חזקה במיוחד. חצי מכלל הנשאלים אף ציינו כי אין לקיים כל רגולציה על הרשת. 78% מהנשאלים מאמינים כי הרשת נותנת להם חופש גדול יותר. תשעה מתוך עשרה מאמינים שהרשת היא אמצעי טוב עבור למידה. יותר מ-70% מהמגיבים ביפן, מקסיקו ורוסיה אמרו כי לא יוכלו לחיות ללא הרשת.

בשאלות לגבי אופן השימוש באינטרנט, אמרו כ-50% מהמגיבים שהדבר שהם מעריכים בה ביותר הוא היכולת למצוא מידע. יותר מ-30% מעריכים את היכולת לתקשר עם אנשים אחרים, ו-12% רואים בה כמקור לבידור. המשיבים האמריקניים ציינו שהם מרגישים בטוחים להביע את דעותיהם בפומבי באינטרנט. לעומתם, 65% מהיפנים ציינו שאינם מרגישים ביטחון לעשות זאת. כך גם בצפון קוריאה, סין, צרפת וגרמניה.

הפחד מהונאות ברשת היה הדאגה העיקרית של רוב הנשאלים. אחריה הופיעו אלימות וניצול תכנים למטרה של הפרת פרטיות. "למרות דאגות לגבי פרטיות והונאות, אנשים ברחבי העולם רואים בגישה לאינטרנט את זכותם הבסיסית", אמר דאג מילר, מנכ"ל GlobeScan שקיימה את הסקר עבור ה-BBC. "הם חושבים שהרשת היא כוח חיובי, ורובם לא רוצים שהממשלות ישלטו בה".

  • עוד באותו נושא:
  • סקרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully