וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפן הקטן שכח לסגור הדלת

8.3.2010 / 15:26

תוכנה שהופצה עם מטען סוללות של אנרג'ייזר הכילה וירוס טרויאני. כעת מנסה החברה למזער את הנזק

השפן של אנרג'ייזר הוא סמל אהוד ומזוהה כבר יותר מ-20 שנה, אך כעת מסתבר שמאחורי הפרווה הורדרדה ומשקפי השמש רוחשים להם וירוסים מזיקים. תוכנת מחשב הנלווית למטען בטריות USB של אנרג'ייזר התגלתה כמכילה סוס טרויאני מסוכן המייצר "דלת אחורית" (Back Door) המאפשרת להאקרים גישה מוחלטת למחשב המשתמש. עם גילוי זה הפסיקה חברת אנרג'ייזר לשווק את המוצר.

התוכנה הנגועה עובדת על מערכות הפעלה מסוג חלונות, ומיועדת לספק חיווי סטטוס של טעינת הסוללות. מסתבר שבמהלך התקנתה היא מפעילה במחשב קובץ בשם arucer.dll, המתיישב על פורט 7777 ומאזין לתקשורת האינטרנט של המחשב. הקובץ מסוגל להוריד למחשב קבצים זדוניים ולהפעילם, לשדר החוצה קבצים מתוך המחשב ולהישאר פעיל גם כאשר המטען אינו מחובר למחשב. כדי להשבית את פעילות הוירוס יש להסיר את התוכנה או להסתפק במחיקה ידנית של הקובץ (היושב בספריית system32) ובהפעלת המחשב מחדש. אתר TheRegister כותב כי להערכתו הוירוס שהתגלה כעת מופץ, למעשה, כבר זמן רב של כמעט שנתיים, "למרות שבלתי אפשרי לדעת אם הוירוס אכן שכן בתוכנה מאז ומתמיד".

אין זו הפעם הראשונה שחברה גדולה מפיצה וירוס שלא ביודעין. ב-2007 הפיצה חברת סיגייט כוננים קשיחים שהכילו סוסים טרויאנים, ואפילו אפל הזהירה בעבר את צרכניה מפני מכשירי אייפוד שהכילו וירוס (שהשפיע רק על משתמשי חלונות ולא על משתמשי מק). אנרג'ייזר אומנם פרסמה הודעה רשמית בנושא והודיעה כי היא עובדת כעת עם הרשויות כדי להבין איך חדר הוירוס לתוכנה, אך בעמוד הראשי של האתר שלה אין עדות לאירוע. במקום זה ניתן לראות שם את הסלוגן של אחד ממוצריה, שכעת נראה אירוני למדי: "כאשר הלא צפוי קורה – חזור למצב הרגיל במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully