וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן פריי נגד הפרלמנט הבריטי

10.3.2010 / 15:24

תיקון לחוק הדיגיטלי הבריטי גרר מכתב מחאה של ענקיות אינטרנט כגוגל, יאהו ופייסבוק - יחד עם השחקן סטיבן פריי

גוגל, יאהו, פייסבוק ואי-ביי חתמו על מכתב רשמי המביע התנגדות לתיקון לצו הדיגיטלי הכלכלי (Digital Economy Bill)שעבר לאחרונה בפרלמנט הבריטי. לפי התיקון החדש, יוכלו בתי משפט באנגליה להורות לספקי אינטרנט לחסום אתרים מסוימים. התיקון הועבר בשבוע שעבר, ברוב של 165 חברים על פני 140.

במכתב לעיתון Financial Times, עליו גם חתם השחקן והסופר הבריטי סטיבן פריי, נאמר כי אם הצו יהפוך לחוק – הוא לא ייתן מענה לפתרון בעיית זכויות היוצרים בגינה נוצר, ובמקום זה ייצור מדיניות שתעודד חסימת אתרי אינטרנט - "צעד רציני מאוד עבור בריטניה". "יש אין ספור נושאים חוקיים, טכניים ופרקטיים לפתירה לפני כן", כתבו החתומים. חבר הפרמלנט הבריטי לורד קלמנט ג'ונס טוען כי התיקון יגן על זכויות יוצרים בכך שיאפשר חסימה של אתרים המציגים תכנים בצורה פיראטית. "הצעד הזה ישלח מסר חזק לתעשיית היוצרים שאנחנו מעריכים את מה שהם עושים ורוצים להגן עליהם. אנחנו לא מאמינים בצנזורה על האינטרנט, אלא מגיבים לבעיות של התעשיה".

מלבד ענקי האינטרנט שצוינו, גם ספקיות פס-רחב כ-BT, וירג'ין מדיה, אורנג' ופרנס טלקום הביעו התנגדות לצו, המרחיב את השליטה הרגולטורית מעבר לזו הקיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully