וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2009 - שנת העוקץ

דו"ח חדש של ה-FBI חושף את מימדי הונאות הרשת ב-2009, ומספר על היצירתיות ביותר, ביניהן "הונאת הרוצח השכיר"

אם עיסוקכם העיקרי הוא לגנוב מאנשים כסף באמצעות האינטרנט, בוודאי תשמחו לדעת ש-2009 הייתה שנה מוצלחת עבורכם. על פי נתוני הבולשת הפדרלית של ארה"ב, דיווחו במהלך השנה שעברה קורבנות של הונאות אינטרנטיות על הפסדים בסך 559.7 מיליוני דולרים. בשנת 2008 דווח על הפסדים בסך 265 מיליוני דולרים בלבד.


על פי הנתונים, שפורסמו על ידי IC3 – מחלקה ב-FBI ששמה המלא הוא Internet Crime Complaint Center (המרכז לתלונות על עבריינות אינטרנטית), ב-2009 התקבלו במחלקה 336,655 תלונות – עליה של 22.3 אחוזים משנת 2008. 16.6 אחוזים מהתלונות שהתקבלו ב-FBI היו על הונאות שכללו התחזות לסוכני הבולשת במטרה להוציא מאנשים כסף, זאת באמצעות הצעה למכור מידע רגיש או בקשה לשלם עמלה כדי לקבל סכום גבוה של כסף.

בין ההונאות הפופולריות ב-2009 היו גם כמה מוזרות למדי. באחת, שולח המכתב מציג את עצמו בתור רוצח שכיר, שנשכר על ידי ארגון פשיעה כדי לרצוח את מקבל המכתב ואת משפחתו, כיוון שהקורבן העליב את אחד מחברי הארגון. עם זאת, כשחבר אחר בארגון הפשיעה, שמכיר קרוב משפחה של הקורבן, גילה אודות החיסול, הוא ביקש למנוע אותו. כעת, כל מה שהקורבן המיועד אמור לעשות, זה לשלוח 800 דולרים לחשבון מסויים. הונאה אחרת כוללת שיחה מוקלטת בה קולו של חקיין המחקה את ברק אובמה מבטיח לאנשים כסף מממשלת ארה"ב אם הם יכנסו לאתר מסויים, ימלאו את הפרטים בו (וישלמו דמי טיפול).

  • עוד באותו נושא:
  • fbi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully