וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל-כך קטנה, לא בת 16

15.3.2010 / 12:52

הסיומת 'דוט קום' חוגגת יום הולדת 25 ומסתכלת אחורה בסיפוק על איך ששינתה את הרשת ואת העולם

התאריך היה 15 במרץ, 1985, כשחברת מחשבים ממסצ'וסטס רשמה על שמה דומיין אינטרנטי. שמו של הדומיין פחות חשוב מהסיומת שלו – דוט קום. Symbolic.com היווה את הפעם הראשונה בה שומשה הסיומת האינטרנטית שמזמן הפכה לסמל המייצג של מהפכת ענק עולמית. עוד חמש חברות רשמו כתובת כזאת באותה השנה. רק 12 שנים לאחר מכן, ב-1997, הגיע כמות ה'דוט קומים' בעולם למיליון. כיום נשמות בכל חודש 668,000 כתובות דוט קום חדשות.

"זה באמת היה אירוע פורץ גבולות. מי היה מנחש ש-25 שנים לאחר מכן האינטרנט יהיה מה שהוא היום", אמר לסאן-פרנסיסקו כרוניקל מארק מק'לקלין, מנכ"ל חברת תשתיות הרשת Verisign, האחראית בין השאר על דומיין הדוט-קום. "דוט-קומים נגעו בנו בצורה שקשה לדמיין", אמר ל-BBC רוברט אטקינסון, מקרן המידע ITIF. "אם אתה לא מחובר לאחת כזאת, אתה אולי בסדר – אבל הרבה מאחורי השאר".

לא כך היה בשנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90. רק מעטים הכירו אז את המושג. נקודת המפנה החלה כאשר הדפדפן מוזאיק נכנס לשוק ב-1993, וגרם לצרכני המיין-סטרים להתחיל ולהיכנס לרשת, שעד אז שימשה בעיקר את האקדמיה והצבא האמריקאי. בדיוק 25 שנים מאוחר יותר הרשת היא כבר משהו אחר לגמרי, וממשיכה לשנות ולהשתנות במהירות. "אני חושב שהדרך בה אנו ניגשים למידע כיום – בעיקר דרך מחשבים נייחים וניידים – תשתנה", אומר מק'לקלין מ-Verisign. "הקול יהיה חשוב יותר מהטקסט, וכל המרקם של איך אנחנו ניגשים, מחפשים ומוצאים מידע ישתנה בצורה קיצונית". מק'לקלין צופה לרשת קצב גדילה היסטרי, שיגיע בשנת 2020 ל-4 קוואדריליון (ארבעת אלפים מיליארדים) כניסות לאתרים. "היה קשה לחזות קצב כזה לפני 25 שנה, כאשר חברת מחשבים קטנה עשתה את הצעד הראשון לקראת עולם מחובר", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully