וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקסוס 1? נקסט!

16.3.2010 / 14:57

הסמארטפון של גוגל נועד להסעיר את השוק, אך מתברר כפלופ. מכירותיו זעומות והאייפון והדרויד לא סופרים אותו

הוא נועד להסעיר את השוק, להתחרות חזיתית באייפון ולהפוך את גוגל לשחקן של ממש במגרש הסלולרי – אבל חודשיים וחצי לאחר שיצא, מוכתר ה"נקסוס 1" כאכזבה, ואפילו כפלופ. מסתבר שמאז השקתו נמכרו רק 135,000 יחידות של המכשיר – אפילו פחות ממה שמכר מחשב הלוח אייפד של אפל במכירה מוקדמת של מספר ימים בודדים. לשם השוואה – האייפון של אפל והדרויד/מיילסטון של מוטורולה מכרו בתקופה המקבילה של השקתם מעל למיליון מכשירים כל אחד.

חברת המחקר Flurry, ששחררה נתונים אלו, הסבירה כי בחרה לבדוק את מדד המכירות לאחר 74 יום מצאת המכשיר, מכיוון שבזמנו הגיע האייפון למכירות של מיליון מכשירים תוך זמן זה. כדי לתת פרופורציות הוסיפה החברה גם את הדרויד של מוטורלה לבדיקה, ובכך הובלט הפער העצום בין מכירותיהן של אפל ומוטורולה לאלו של גוגל. "זו השוואה מעניינת, מכיוון שהאייפון והנקסוס 1 מייצגים את הניסיון המלא הראשון של חברות אלו בשיווק טלפונים עם שם המותג שלהם", נכתב באתר של Flurry.

בחודש שעבר ניתח האתר businessinsider.com את הסיבות לכשלונו של הנקסוס, וקבע שבין הדברים שעוצרים את הצלחתו נמצאת העובדה שהוא נמכר רק באינטרנט, שידוע על בעיות הקיימות בו בנוגע ל-3G וששירות הלקוחות של גוגל התגלה כבעייתי מאוד. "אם המשימה של גוגל היא לשנות את הדרך בה אנשים רוכשים טלפון נייד, כפי שהצהיר מנכ"ל החברה אריק שמידט – הנקסוס 1 הוא פלופ", קבע האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully