וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועלים לכם את הרכב ברשת

18.3.2010 / 13:27

עובד אמריקאי שפוטר מסוכנות מכוניות מצא דרך להתנקם: השבתת מכוניות שנקנו דרך אימובילייזר אינטרנטי

דמיינו שאתם נוסעים ברכבכם. הרדיו פועל, המזגן מצנן בנעימים ואפילו אין פקקים. אך לפתע פתאום מתחיל הרכב להתנהג מוזר – צופר ארוכות ללא שביקשתם, או אפילו מכבה את המנוע ועוצר את הנסיעה סתם כך. לא, לא מדובר בפעילות על טבעית, אלא מקסימום בפעילות אינטרנטית. למכוניות חדשות רבות יש כיום מערכת אימובילייזר הניתנת לתפעול דרך הרשת. יכולת זאת נוחה במיוחד כאשר מדובר, למשל, במכוניות שנגנבו. מסתבר שהיא גם יכולה לשמש לרעה.

עומר רמוס-לופז, אמריקאי בן 20, נעצר לאחרונה באשמה שגרם לבעיות טכניות למכוניות שנמכרו דרך סוכנות שבה עבד וממנה פוטר. במכוניות בסוכנות זו הותקנה מערכת בשם Webtech Plus, המאפשר שליטה מרחוק והשבתת הרכב, כולל על ידי הסוכנות – במקרה של גניבה ממנה או הפסקת תשלומים באמצע. רמוס-לופז בחר להתנקם בסוכנות שפיטרה אותו על ידי פגיעה במעל למאה מכוניות שמכרה. הוא השיג גישה למערכת, והתחיל לייצר תקלות שונות.

המשטרה המקומית באוסטין, טקסס, בדקה את הלוגים של המערכת והצליחה לשייך את הפעולות לחשבון האינטרנט של העובד לשעבר, שאותר וכאמור נעצר. התקלות במכוניות פסקו, אך כעת תוהים באתר Cnet, שדיווח על האירוע, על עצם האתיות שבשימוש בפונקציות פולשניות מסוג זה. "האם העובדה שאדם שמתקשה לשלם את תשלומי הרכב שלו צריך להיות מושפל בכך שהצופר של מכוניתו יחל לצפור לפתע בעוצמה? האם זו דרך נאותה להגן על נכס?", שואלים שם.

  • עוד באותו נושא:
  • האקרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully