וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: גוגל משת"פית של ארצות הברית

22.3.2010 / 11:53

במאמר של סוכנות הידיעות הסינית נטען כי לגוגל קשרים בממשל האמריקאי וכי היא רוצה לשנות בכוח את תרבותה של סין

סוכנות הידיעות הסינית טוענת כי גוגל "מאשימה את הממשלה הסינית ללא בסיס" בתמיכה במתקפת ההאקרים על שרתיה וכן שיש לה קשרים חסויים עם ממשלת ארצות הברית. במאמר דעה שפרסמה הסוכנות יצאו שלושה מכתביה להגנה על מדיניות הצנזורה הסינית, בגינה עומדת גוגל לעזוב את המדינה. "התנהגותה של גוגל לאחרונה מעידה כי החברה לא שואפת רק להרחיב את עסקיה בסין, אלא לשחק תפקיד פעיל בייצוא תרבות, ערכים ורעיונות. אין זה הוגן שגוגל תכפה על סין את ערכיה ואת קנה המידה שלה בנוגע לרגולציה של האינטרנט. למדינה יש את התרבות והמסורת העתיקה שלה, ואת ערכיה", נכתב במאמר, שהאשים את גוגל בהפרת נורמות בינלאומיות. הכותבים המשיכו וטענו כי לגוגל "קשרים הדוקים" עם הממשל האמריקאי וכי היא מספקת לסוכנויות המודיעין האמריקאיות נתונים הנובעים מהחיפושים הנעשים במנוע החיפוש שלה. "ידוע גם שיש בפנטגון מומחי ביטחון שמקורם בגוגל", נאמר במאמר. גוגל הכחישה טענות אלו.

עוד נטען במאמר כי שיקוליה של סין הם עניין פנימי ושאף מדינה לא מרשה זרימה לא מבוקרת של אתרי פורנוגרפיה, אלימות, הימורים ותכנים החותרים כנגד הממשל. "בין אם גוגל תעזוב ובין אם לא – סין תשאיר את הרגולציה שלה. ניסיונה של חברה אחת לשנות את חוקי האינטרנט ומערכת החוק יסתבר כמגוחך. גוגל תהיה המפסידה מהיציאה מהמדינה. האינטרנט הסיני ישגשג גם בלעדיה", נכתב.

בשבוע שעבר דווח כי גוגל עשויה לצאת בהצהרה על עזיבת סין כבר ביום שני של שבוע זה. למרות הובלתה העולמית, בסין גוגל היא שניה למנוע החיפוש המקומי – Baidu, המחזיק בנתח שוק של 44%.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully