וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט מכחיד מינים נדירים

22.3.2010 / 12:55

יכולת הסחר ברשת מסכנת את קיומן של מיני חיות הנמצאות על סף הכחדה. כך נאמר בכנס שנערך בנושא בימים אלה

האם האינטרנט מסייעת בהכחדת מיני חיות נדירים? כך לפחות מאמינים בארגונים העוסקים בתחום. ה-BBC מדווח כי בכנס עולמי בנושא שנערך בימים אלה בקטאר, ובו משתתפים נציגים מ-175 מדינות, נטען כי היכולת לסחור באינטרנט בקלות בכל דבר – כולל בעלי חיים, מסכנת את קיומן של מיני חיות הנמצאות על סף הכחדה.

"האינטרנט הופך לגורם הדומיננטי ביותר במסחר עולמי בזנים מוגנים", אמר בכנס פול טוד, מה- International Fund for Animal Welfar. לדבריו, אלפי מינים נדירים נסחרים באופן קבוע, על ידי סוחרים הנהנים מהאנונימיות שמספקת הרשת. אנונימיות זו, יחד עם הפריסה הרחבה של הקונים והמוכרים ברחבי העולם, מייצרת את הקושי לשלוט בבעיה ולאכוף נהלים וחוקים.

עוד דווח למשתתפי כנס "מסחר בינלאומי בזנים נכחדים" (International Trade in Endangered Species) כי השוק הגדול ביותר לעסקאות מסוג זה הוא ארצות הברית, אך גם אירופה, סין, רוסיה ואוסטרליה הן שחקניות נכבדות בשוק. המשלחות שהגיעו לכנס התבקשו להצביע על מספר הצעות לטיפול בנושא, אך רובן נדחו – למשל ההצעות לאסור סחר בדובי קוטב, דגי טונה ואלמוגים נדירים. גם הצעה של משלחות ארצות הברית ושוודיה ליצור רגולציה לסחר באלמוגים אדומים וורודים (בהם משתמשים בתכשיטים) נדחתה. אחת ההצעות שהצליחה לעבור היא איסור סחר בסוג נדיר של סלמנדרה איראנית, שלדברי ה- World Wildlife Fund נמצא בסכנת הכחדה מוחשית עקב סחר ברשת. בהמשך הכנס השבוע צפויה לעלות הצבעה על שינוי חוקי הסחר בשנהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully