וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרויאני פראייר לידו

22.3.2010 / 13:40

עדכון תוכנה של האנטי-וירוס Bit Defender סימן קבצים ממערכת ההפעלה כוירוסים וגרם לקריסתם של מחשבים רבים

בג'ונגל הקרוי אינטרנט, השורץ סוסים טרויאנים ושאר נוזקות בכל פינה – קשה להסתדר בלי תוכנת אנטי וירוס ראויה. כמה טוב שיש את זו ששומרת, מגינה עליך ומתריעה בפני אותם פושעים שרוצים להיכנס למחשב שלך ולעולל בו שמות. כך בודאי חשבו גם משתמשי תוכנת Bit Defender עד לאחרונה. האנטי-וירוס הפופולרי שירת אותם נאמנה עד לסוף השבוע האחרון, בו יצאה גרסת עדכון קטנה. להפתעת משתמשי התוכנה – פעולתו של העדכון השביתה להם את המחשב.

התוכנה המעודכנת זיהתה בטעות קבצי מערכת חלונות (בגרסת 64 ביט של XP, ויסטה וחלונות 7) כוירוסים מסוג סוס טרויאני. כתוצאה מכך הציעה למשתמשיה להשבית קבצים אלו. מי שאישר את ההצעה שנראתה הגיונית גילה כי לאחר מכן המחשב מסרב להעלות את מערכת ההפעלה. גם משתמשי תוכנת BullGuard, המשתמשת באותו מנוע הפעלה של Bit Defender חוו בעיה דומה. התוכנה אף זיהתה קבצים שלה עצמה כנגועים בוירוס, והשביתה אותם גם כן.

הפורום באתר Bit Defender הוצף במאות הודעות זועמות מצד גולשים שניזוקו (רק אלו שעדיין היה להם מחשב עובד כדי לשלוח הודעות ממנו, כמובן). "אנחנו בסיטואציה נוראית כעת", כתב מנהל רשת של חברה המשתמשת בתוכנה. "יש לנו 150 לקוחות שהמחשב שלהם חושב כעת שיש בו וירוס ולא עולה. גם אם הוא כן עולה – התוכנות לא עובדות. כעת אני מסיר את התוכנה מהמחשבים הללו, ולא נראה לי שאתקין אותה שוב. זה דפוק!". משתמש אחר עדכן כי כעת חושבת התוכנה שדפדפן הפיירפוקס נגוע בוירוס, ולא מאפשרת להשתמש בו. "כדאי מאוד שתמצאו פתרון עבורנו", כתב.

כשלוש שעות וחצי עברו עד שגילו בחברה את התקלה, והסירו את העדכון המוצע מהאתר. החברה התנצלה וסיפקה עצות על שחזור המערכת התקולה. משתמשים שהתקינו את העדכון אך טרם הפעילו מחדש את המחשב צריכים להימנע מכך ולשחזר את הקבצים המושבתים. משתמשים שלא היה להם המזל להימנע מריסטרט צריכים להשתמש בפיצ'ר השחזור (System Restore) של מערכת ההפעלה או להפעיל את קובץ העדכון שהוציאה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully