וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט אקספלורר מאבד את אירופה

22.3.2010 / 15:33

מיקרוסופט נאלצה לשלב דף בחירת דפדפנים במערכות ההפעלה שלה. עקב כך עכשיו היא נאלצת להתמודד עם הירידה של אינטרנט אקספלורר

איבוד נתח השוק של הדפדפן אינטרנט אקספלורר הולך ומחריף, עקב התקנות החדשות של השוק האירופי. לאחרונה נדרשה מיקרוסופט להוסיף למערכות ההפעלה שהיא משווקת באירופה מסך בחירה בו יכול המשתמש לבחור מבין שורה של דפדפנים. כעת מתברר שיישום צעד זה גורם לאחוז השימוש באקספלורר לרדת לטובת מתחריו.

יותר מ-200 מיליון מחשבים באירופה כבר חשופים למסך הבחירה, ולפי נתונים שהציגה חברת הניתוח statcounter, נתח השוק של אינטרנט אקספלורר צנח בחודש מרץ ב-2.5% בצרפת, ב-1.3 אחוז באיטליה ובאחוז אחד בבריטניה. בהתאמה, מתחריו של האקספלור רואים צמיחה בכמות ההורדות. אנשי ארגון מוזילה, המפתח את הדפדפן פיירפוקס, הצהירו כי הם רואים "צמיחה משמעותית במספר המשתמשים החדשים, כתוצאה מדף הבחירה". כמות ההורדות של הדפדפן אופרה יותר מהוכפלה באירופה בעקבות השינוי. באיטליה, ספרד ופולין ההורדות אפילו שולשו.

דף הבחירה מציג כברירת מחדל את הדפדפנים אינטרנט אקספלורר, פיירפוקס, אופרה, ספארי וכרום. מי שטורח להזיז את פס הגלילה ימינה נחשף לעוד שבעה דפדפנים איזוטריים יותר, ביניהם מקסטון ופלוק. יוצרי פלוק, דפדפן קוד פתוח השם דגש על שירותי מדיה חברתית, התרעמו על כך שהדפדפן שלהם אינו מוצג בצורה בולטת יותר. "אנו מקווים שהשינויים עליהם המליצה הועדה האירופאית יישומו בצורה בה לכל הדפדפנים יהיה סיכוי סביר להיראות ולהילקח בחשבון על ידי הצרכנים האירופים", הצהירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully