וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מקיימת האיום ועוזבת את סין

22.3.2010 / 23:13

לאחר חודשיים של איומים הודיעה הערב ענקית החיפוש כי הגולשים הסינים יופנו לגרסה ההונג-קונגית של גוגל, שאינה מצונזרת

חודשיים לאחר תקרית ההאקינג לשרתיה ואיומה לעזוב את סין – גוגל מקיימת. לפני שעות אחדות הודיעה החברה כי היא סוגרת את מנוע החיפוש הסיני שלה google.cn ומכוונת מעתה את המשתמשים המקישים את כתובתו לגרסה ההונג-קונגית של גוגל, שאף תספק להם ממשק בשפה הסינית. גרסה זו אינה מצונזרת, וסביר להניח ששלטונות סין ימהרו לחסום את גישת תושבי המדינה אליה.

בפוסט שפורסם בבלוג גוגל הרשמי נאמר כי החברה תשאיר בסין חלקים נרחבים מפעילותה, כולל צוות המחקר והפיתוח וצוות המכירות. "אנו רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים ברחבי העולם, אך הממשלה הסינית הייתה ברורה מאוד בנוגע לחוסר הסכמתה להסיר את הצנזורה. מוקדם יותר היום הפסקנו לצנזר את שירות החיפוש שלנו. אנו מקווים מאוד שהממשלה הסינית תכבד את החלטנו, למרות שאנו מודעים לעובדה שהיא יכולה לחסום את שירותינו", כתב בפוסט דייויד דרומונד, היועץ המשפטי הראשי של גוגל. החברה אף הודיעו ששירותי המפות וחיפוש המוזיקה שהיא מספקת יישארו און-ליין.

ההחלטה לסגור את מנוע החיפוש הסיני לא תשפיע עמוקות על גוגל מבחינה כלכלית, שכן ההכנסות ממנו הן אחוז קטן מאוד מכלל הכנסותיה של החברה. עם זאת, גוגל מוותרת על 400 מיליון גולשים פעילים ועל שוק הצומח במהירות רבה, ואולי גם על שאיפתה להיות מעצמת על עולמית. הודעת גוגל נמסרה בשעת לילה מאוחרת לפי שעון סין, כך שנכון לשעה זאת טרם יצאה הודעה רשמית מטעם השלטונות.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully