וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינטנדו חושבים בשלושה מימדים

23.3.2010 / 16:50

שילוב של מסך 3D בקונסולה הניידת הבאה של נינטנדו הוא לא סתם גימיק, אלא הצצה אל עתיד משחקי החברה

מוקדם יותר היום, שחררה נינטנדו את הפצצה ושמה קץ לחרושת השמועות שעסקו בגירסה הבאה של קונסלת ה-DS. בהודעה קצרה ולקונית הכריזה נינטנדו על ה-3DS, שתצא לשוק בשנה הפיננסית הנוכחית (מה שאומר לא אחרי מרץ 2011).

שני דברים בלבד ידועים בנוגע לקונסולה הניידת הבאה של נינטנדו: הראשון הוא שהיא תתמוך במשחקים תלת ממדיים ללא תלות במשקפיים מיוחדים. השני הוא שהיא תציע תמיכה לאחור בכל המשחקים של קונסולת ה-DS המקורית (וגם של הדור המשופר שלה, ה-DSi), מה שמצביע על כך שגם היא תכלול שני מסכים שאחד מהם יהיה מסך מגע, ולפחות מצלמה אחת.

עדיין לא ידוע כיצד נינטנדו תתמוך בתלת-ממד, והספקולציות נעות החל ממסך חדיש שהחברה פיתחה שמסוגל להציג שלושה ממדים (מסכים כאלה כבר קיימים בשוק, אך הם מאוד יקרים לייצור) ועד לתלת ממד "מזוייף" שישתמש במצלמות שיאתרו את מיקום הראש של השחקן וישנו את התמונה - טכנולוגיה המכונה Head Tracking ,אשר יוצרת אשליה אמינה יחסית של תלת ממד באמצעים זולים יחסית.

כך או אחרת, עקב הפופולאריות הגואה של טכנולוגיות תלת הממד, שהגיעה לשיאה עם סרטו האחרון של ג'יימס קמרון אותו כולכם כבר ראיתם, תעשיית המשחקים התמלאה כבר בקולות שמביעים חשש מכך שנינטנדו בסך הכל מנסה לרכב על הגל, ושהקונסולה החדשה תהיה גימיק ותו לא.

היסטוריה של גימיקים

נינטנדו לא זרה לאמצעים טכנולוגיים שמצטיירים בהתחלה כגימיקים. קונסולת האם של ה-3DS, אשר כוללת שני מסכים שאחד מהם הוא מסך מגע, הייתה סוג של בדיחה עצובה טרם השקתה. מבקריה אמרו שהעולם לא מוכן למשחקים הנשלטים בממשק מגע, ושעדיף היה אם החברה הייתה דוחפת עוד כח לקונסולה הניידת שלה, כפי שעשתה סוני עם ה-PSP, מאשר שתנסה להמציא את הגלגל מחדש.

אפילו נינטנדו הנמיכה ציפיות, וציינה שמדובר רק ב"ניסוי טכנולוגי" שמטרתו לתת למפתחי המשחקים הזדמנות לחדד את היכולות היצירתיות שלהן, ושהקונסולה החדשה לא אמורה להחליף את הקוסולה הניידת הקודמת של החברה, ה-Game Boy Advance.

אך המציאות הכתה את כל המבקרים בפנים, וה-DS כבר הספיקה למכור 125 מיליון יחידות, מה שהופך אותה לאחת ההצלחות הגדולות ביותר בהיסטוריה של עולם המשחקים. כמו כן, ה-DS השפיעה ככל הנראה גם על תפיסת פיתוח של נינטנדו, אשר בחרה לבסס גם את הקונסולה הנייחת שהיא פיתחה באותם ימים (ה-Wii) על ממשק שליטה מהפכני ותזזיתי ולא על שיפור החוויה הגרפית.

העתיד בתלת ממד

לא בלתי סביר להניח שה-DS המקורית הייתה רק בדיקת השטח, ניסיון לבדוק אם השוק מוכן לקונסולות שינסו לשנות את חווית המשחקים ולא רק להעמיס טכנולוגיה חדשה על אמצעי שליטה מוכרים. לכן, ה-3DS היא, ככל הנראה, רמז למה שעתיד לבוא - לא נופתע אם הגרסה הבאה של ה-Wii תתבסס גם היא על תלת ממד.

כאן יש לציין שנינטנדו לא תהיה הראשונה להציג משחקים תלת ממדיים. כותרים אחדים ל-PC מגיעים כבר היום עם תמיכה מובנית בתלת ממד, שניתנת להפעלה במסכים תומכים, וסוני מתכוונות לעדכן בקרוב את ה-PlayStaition 3 שיתמוך גם הוא בטכנולוגיה.

מה שבעצם חשוב יהיה לראות הוא כיצד נינטנדו תיישם את תלת הממד בקונסולה שלה, וכיצד זה יבוא לידי ביטוי בממשקי השליטה של המשחקים עצמם. אם נינטנדו תשמור על מגמת החדשנות שלה, סביר להניח שהיא לא תהיה מעוניינת ליצור את אותם משחקים מוכרים רק עם ממד עומק שלא באמת מוסיף כלום לחווית המשחקיות, כי אם תיצור בעזרתו שיטה חדשה לגמרי לשחק במשחקים.

בפעם הקודמת שהיא עשתה זאת, באמצעות מסך מגע, היא הצליחה לשנות את עולם המשחקים. האם היא תצליח לעשות זאת פעם נוספת? נאלץ לחכות לתערוכת E3 ביוני, שם צפוייה נינטנדו לחשוף את הקונסולה החדשה שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נינטנדו
  • 3DS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully