וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם כבד עומד ליפול

אוהבים סיפורים בלשיים וקולנוע צרפתי? Heavy Rain הוא משחק PlayStation 3 שיעשה לכם רק טוב

חוקר פרטי, אב מודאג, אשה עם נדודי שינה ובלש משטרה יוצאים בעקבות רוצח אוריגמי. נשמע כמו התחלה של בדיחה? לא ממש. מצד שני, זה גם לא נשמע כמו נקודת הפתיחה של משחק וידאו. למרות זאת, דווקא מכאן מתחיל המשחק Heavy Rain, שהגיע לאחרונה לקונסולת ה-PlayStation 3.

ואכן, אפשר להגיד על Heavy Rain הרבה דברים, אבל דבר אחד ברור – זהו איננו משחק סטנדרטי, כי אם כזה שמנסה להעביר חוויה שקרובה יותר לצפייה בסרט בלשי משל משחק מחשב. לכך נרתמת העלילה, שמבוססת רובה על התעלומה מי הוא רוצח האוריגמי המסתורי, והאם הקורבן האחרון שלו ימות או יינצל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה הילד?/מערכת וואלה!, צילום מסך

Left 4 Alive

כדי לפתור את התעלומה ולהציל את הקורבן נשלוט בארבעת הדמויות שכבר הזכרנו. המשחק מחולק לשלבים קצרצרים (10-20 דקות כל אחד), שבכל אחד שולטים בדמות אחרת ובמסע האישי שלה בעקבות רוצח האוריגמי. בכל פרק תאלצו להתמודד עם בחירות רבות שעל הדמות לבצע. בתחילת המשחק יהיה מדובר בבחירות פשוטות, כמו האם להוריד את המים אחרי השימוש בשירותים, או האם לשתות מיץ תפוזים או בקבוק בירה.

ככל שהמשחק יתקדם הבחירות יהפכו למשמעותיות יותר, ויסבבו סביב השאלה כמה רחוק אתם הייתם הולכים בשביל לתפוס את הרוצח המסוכן, ולהציל אדם ממנו אכפת לכם. כך, למשל, תצטרכו להחליט בשביל הגיבורה האם היא תהיה מוכן להשפיל את עצמה מינית כדי לחשוף מידע, או האם מידע על מיקומו של הקורבן שווה חיים של אנשים אחרים.

ההשפעה של הבחירות האלה על מה שיקרה בהמשך המשחק היא עצומה. מבין 4 הדמויות שלכם, כל אחת "תזכה" למספר סצינות בהן היא עלולה למות. במשחקים אחרים המוות הזה היה מסמל את סופו של המשחק ואת החזרה למסך טעינת השמירות, אך לא כאן – ב-Heavy Rain גם אם אחת (או שתיים, או שלוש) מהדמויות הראשיות מתות, אין זה אומר שהמשחק נגמר. העלילה תמשיך ותגיע לאחד מהסופים הרבים שלה.

איקס עיגול

ואיך בדיוק תחליטו את החלטות הרות הגורל האלה? בעזרת מערכת שליטה שלא מזכירה אף משחק אחר שאתם מכירים (אלא אם כן שיחקתם ב-Farenheit, המשחק הקודם של אותם יוצרים). עיקרון המשחקיות פשוט: על המסך יופעו להם כפתורים שונים עליהם יש ללחוץ מייד לאחר הופעתם, או חצים האומרים לאיזה כיוון יש להזיז את הג'ויסטיק. נשמע פשוט? לא במיוחד - ככל שהפעולות שתרצו לבצע יהיו מסובכות יותר, המשחקונים יהיו קשים יותר, וידרשו מכם ללחוץ על יותר ויותר כפתורים מקביל (כולל שילובים שיבחנו את כישורי אקרובטיקת האצבעות שלכם), להזיז את הג'ויסטיק כולו לכיוון מסויים וכו'.

לשם ההדגמה, פרק סטנדטי במשחק יכול להראות כך: הדמות הולכת בחדר לכיוון שולחן, וכשהיא מגיעה אליו מופיע חץ למעלה סמוך לעיתון הנמצא על השולחן. ברגע שהשחקן ירים את הג'ויסטיק למעלה, הדמות תרים את העיתון ותקרא אותו. יש במשחק גם קטעי הליכה ומציאת רמזים, אבל הם מעטים יחסית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סינמה-סיטי

השימוש במשחקונים כאלה מאפשר ליוצרי המשחק לביים אותו ממש כמו סרט, ומכיוון שהשחקן לא שולט, ברוב הזמן, באופן ישיר בדמות אותה הוא משחק, המשחק מרשה לעצמו להשתגע עם "זוויות צילום" מקוריות, מקרים בהם המצלמה רועדת, קטעים בהם המסך מפוצל (סטייל "24") ועוד. לא סתם כתבנו בהתחלה שמדובר במשהו שמזכיר יותר סרט ממשחק, ולשם העניין מדובר גם באחד המשחקים הכי נגישים לצפייה גם למי שלא אוחז בג'וייסטיק - אפילו אם הוא לא מחבב משחקים (תשאלו את החברה שלי, היא תסכים איתי) [הערת עורך: ארז לא באמת רוצה שתציקו לחברה שלו. -ד.ו].

דבר נוסף שהופך את המשחקונים האלה למוצלחים הוא הקשר שיש לכם עם הדמות. כיוון שאתם יודעים כי הדמויות שלכם עלולות למות בכל רגע נתון, וכי ההחלטה הזו סופית ואינה ניתנת לערעור, המעורבות שלכם בעלילה (וכתוצאה מכך גם רמת המתח במשחקונים) עולים פלאים. למזלכם, Heavy Rain איננו פרפקציוניסט – פספוס של כמה לחיצות מתוזמנות לאו דווקא יוביל לסוף מר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרט או משחק?

אך האם מדובר בסרט מוצלח? כאן אנחנו נתקלים בבעיה. כל מי שניסה אי פעם לכתוב סיפור בלשי יטוב יודע שמדובר במטלה ממש לא פשוטה: צריך לחשוב על סוף מפתיע, שהסיפור יוביל אליו בצורה אמינה מצד אחד אך לא יהפוך אותו לברור מדי מצד שני. Heavy Rain, למרבה הצער, לא מצליח ליצור עלילה כזאת - וחבל. כמובן שאין לנו כוונה להרוס לכם את הסוף ולגלות לכם מי הרוצח, אך כן נוכל להמליץ לכם להנמיך מראש את הציפיות.

מבחינת בימוי, לעומת זאת - מדובר בהצלחה אדירה. Heavy Rain הוא אחד המשחקים היפים והקולנועיים ביותר שאי פעם ראינו. הגרפיקה מצויינת, עבודת ה"מצלמה" מעוררת השתאות, והבימוי מצליח, לאורך כל המשחק, להכניס את השחקן לאווירה המותחת שכל סיפור בלשי צריך כדי להצדיק את קיומו.
הדבר היחיד שקצת מעיב על השמחה הוא הדיבוב הלא כל כך מוצלח בגירסה האנגלית שלו. מכיוון שמדובר במשחק צרפתי, מומלץ להעביר את שפת הדיבוב לצרפתית ולשחק בו עם כתוביות באנגלית. אולי לא נוח במיוחד, אבל הרבה יותר אמין.

משחק ראוי לספריית הסרטים שלכם

האם אנחנו ממליצים על המשחק? תלוי איזה סוג של גיימרים אתם. אם מעניינים אתכם רק משחקי פעולה, ככל הנראה לא תמצאו ב-Heavy Rain את מבוקשכם, וסביר להניח שהוא ישעמם אתכם. מצד שני, אם אתם פתוחים לסוג אחר של משחקים (שמזכיר קצת את הקווסטים הישנים והטובים של פעם), או אם אתם חובבי קולנוע - מדובר בתוספת הכרחית לספריית המשחקים (או הסרטים) שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • Heavy Rain

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully