וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: חיפוש מסוכן

6.4.2010 / 12:34

האקרים מחדירים תוכן מזיק לאתרים המופיעים במקומות גבוהים בתוצאות חיפוש בגוגל. החברה לא עושה הרבה כדי לעצור את התופעה

האקרים ותוקפי רשת שונים משתמשים רבות בגוגל כדי לגרום לגולשים להיחשף לתוכן הזדוני שהם יוצרים, כך חושפת חברת אבטחת המידע Zscaler. לדברי מחלקת המחקר של החברה, ההאקרים פורצים לאתרים כשרים הנמצאים במיקום גבוה בתוצאות החיפושים השכיחים בגוגל, ומחדירים אליהם תוכן מזיק. הבעיה הפכה לכה שכיחה עד כי ניתן למצוא לינקים מזיקים ב-15% עד 20% ממאה תוצאות החיפוש הראשונות ברבות משאילתות גוגל הפופולריות.

"הבעיה העיקרית כאן היא התפשטות השימוש של האקרים באופטימיזציית SEO (קידום אתרים במנועי חיפוש)", נכתב בבלוג של Zscaler, המביא מספר דוגמאות לחיפושים שכיחים שהניבו כמות נכבדה של תוצאות מזיקות. בחיפוש "epic google", למשל, 50 מ-100 הלינקים הראשונים היו מזיקים. החיפוש "tri energy", שהיה שכיח מאוד ב-2 באפריל, החזיר כמות עצומה של תוצאות זדוניות – יותר מ-90% מ-100 תוצאות החיפוש הראשונות.

גוגל מתחזקת רשימה מתעדכנת של אתרים זדוניים, הקרויה Google SafeBrowsing. היא גם נוהגת להקדים דף אזהרה לפני כניסה לאתרים שזוהו כבעלי פוטנציאל מזיק. אך לא די בניסיונות חסימה אלו, שכן ההאקרים מצליחים להערים על מנוע החיפוש, שאינו רואה את התוכן המזיק שהתווסף לאתרים הפרוצים ושמקודם בעקיפין בגוגל. "אין זה מפתיע שגוגל לא מסמנת במיידיות את כל האתרים הפרוצים, אך זה מדאיג מאוד שהם לא מוחקים אתרים מזיקים מהאינדקס שלהם. הם יודעים, למשל, שהאתר consultenet.com מפיץ נוזקות, אך הם עדיין מציגים לינקים מזיקים אליו בתוצאות החיפוש! הגנה על משתמשים צריכה להיות העדיפות הראשונה שלהם", כותב ג'וליאן סוברייר מ-Zscaler בבלוג החברה. בהשוואה בין גוגל למתחרותיה גילתה חברת האבטחה שבינג של מיקרוסופט לא הציג לינקים מסוכנים ויאהו הציג כמות קטנה יחסית של לינקים כאלו, ובעמודי תוצאות אחוריים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully