וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירים יובילו את מהפכת המגע

7.4.2010 / 13:07

מחקר חדש מעריך כי תוך 5 שנים חצי מהמחשבים שייקנו על ידי בני 15 ומטה יהיו בעלי מסך מגע

האייפד, האייפון ושאר העזרים הטכנולוגיים הנסמכים על טכנולוגיית מסך מגע אולי נראים היום "הדבר הבא", אך בעתיד הלא רחוק הם יהפכו לסטנדרט. חברת המחקר גרטנר פרסמה מחקר בו היא מעריכה שעד שנת 2015 יותר מ-50% מהמחשבים שיירכשו על ידי צעירים עד גיל 15 יסתמכו על טכנולוגיה זו. לסלי פיירינג, סגנית נשיא למחקר בחברה סבורה שהצעירים יקדמו את הטכנולוגיה, ששומשה רק בשני אחוז מהמחשבים ב-2009. מצד שני, בגרטנר מעריכים שחברות ותאגידים ימשיכו לרכוש מחשבים רגילים, עם אחוז חדירה נמוך למדי של מסכי מגע בחמש השנים הקרובות – 10%.

המאמצים הראשונים של הטכנולוגיה יהיו צרכני בידור ומשחקים, חלקם כבר משתמשי אייפון שרוצים להרחיב את חווית השימוש במסך המגע. לכן האייפד שהושק לאחרונה ומתחריו שיושקו בקרוב צפויים לתפוס פוקוס רב בנישה זאת. הנוחות שבשימוש במסכי מגע לצריכת מדיה יהוו מנוע עיקרי להתפשטות הטכנולוגיה, בנלווה לאקוסיסטמה המקיפה מכשירים מסוג זה.

להערכת גרטנר, אקוסיסטמה זו תשחק תפקיד משמעותי בהחדרת הטכנולוגיה. למרות שמסכי מגע קיימים כבר 20 שנה, רק אפל וקונספט האייפון וחנות האפליקציות הצליחו ליצור מערכת עוטפת מצליחה שהביאה את הטכנולוגיה לקהלים גדולים יותר. חברת המחקר אף רואה פונציאל רב למסכי המגע בתחום החינוך, ומעריכה שבין 50% ל-75% מבתי הספר האמריקאיים ישלבו בשנים הקרובות מכשירים בעלי מסך מגע לשיפור חווית הלימוד. כך תוך עשור עד 15 שנה יווצר דור שנולד וגדל עם שימוש במכשירי מסך מגע, וזו תהיה לו טבע שני.

  • עוד באותו נושא:
  • מסך מגע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully