וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום אחרון

8.4.2010 / 16:49

האם סדרת הפרסומות הידועה Get A Mac עומדת על סף סיום? "איש המק" אומר בראיון שבהחלט יתכן שכך

כבר ארבע שנים מריצה חברת אפל את סדרת הפרסומות Get A Mac, שהפכה כבר לסימן היכר מזוהה ופופולרי. כעת מסתמן כי סופו של הקמפיין הזה נראה באופק. בראיון שנתן השחקן ג'אסטין לונג לאתר avclub.com הוא מצהיר כי לא נקרא לאולפן הצילומים מזה זמן מה, וכי הוא מאמין שייתכן שאפל מיצתה את סדרת הפרסומות ומתכוונת לשים לה סוף.

פרסומות Get A Mac עובדות על קונספט זהה: בכל אחת מהן מוצגים "איש ה-PC" ו"איש המק". בעוד ש"איש המק" הוא צעיר חינני וקולי (ג'אסטין לונג), איש ה-PC (ג'ון הודג'מן) הוא אדם מבוגר ומכופתר הלבוש בחליפה ועניבה, שלמעשה מזכיר למדי את מראהו של ביל גייטס. כדי לחדד במי מהשניים עדיף לבחור, מובאים בהומור בכל פרסומת כשלי ה-PC לעומת הצלחות המק. כך, למשל, כשהושקה מערכת ההפעלה חלונות 7 פרסמה אפל שלוש פרסומות העוקצות את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, ומציעות לשוקלים לשדרג אליה פשוט לעבור ל-Snow Leopard, מערכת ההפעלה של מק. "שמעת את החדשות הטובות? חלונות 7 יצאה, ולא יהיו לה הבעיות שהיו למערכת ההפעלה הקודמת שלי", אומר באחת הפרסומות איש ה-PC לאיש המק. "נדמה לי ששמעתי את זה כבר", עונה לו איש המק. "מה פתאום", מיתמם איש ה-PC, ואז מוקרנת על המסך שורה של הבטחות קודמות זהות של הנציג ("לא יהיו לו הבעיות שהיו ל-XP", לא יהיו לו הבעיות שהיו ל-ME", "לא יהיו לו הבעיות שהיו ל-98") - כאשר בכל פעם נראה איש ה-PC צעיר יותר, אך מגוחך לא פחות.

הסגנון הזה אומנם גרר אחריו לא מעט ביקורת כלפי זחיחותה והתנשאותה של אפל, אך גם הפך את סדרת הפרסומות למוכרת ואהודה וכמעט לסוג של קאלט. כיאה לפיסת תרבות פופולרית, גרר אחריו הקמפיין פארודיות שונות, ביניהן קטעי חובבים שפורסמו ביו-טיוב, לצד פרסומת רשמית של חברת Novell שנועדה לקדם אל לינוקס. אפילו מיקרוסופט עצמה ניסתה לעשות שימוש עקיף בקמפיין שרחוק מלהחמיא לדמותה. ב-2008 הוציאה החברה פרסומת בשם I'm A PC, בו נראה עובד של החברה הדומה לשחקן המשחק את איש ה-PC בפרסומות מק. במקביל הוצגו שלל אזרחים "רגילים" המצהירים כי הם PC, וכך מראים את סגנונם המגוון, לכאורה, של משתמשי המחשב האישי.

כעת, כאמור, עומד המשך הקמפיין המצליח בסימן שאלה. "שמעתי מג'ון (איש ה-PC) שאפל הולכים להמשיך הלאה", אמר בראיון ג'אסטין לונג. "אני לא יכול לומר זאת בבטחה. זה עצוב, כי אתגעגע לעשות את הפרסומות הללו ולעבוד עם ג'ון. נעשינו קרובים מאוד, והוא אחד מחבריי הטובים. היה כיף מאוד לעשות את העבודה הזאת".

  • עוד באותו נושא:
  • מק
  • PC
  • Get A Mac

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully