וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאלם מציעה עצמה למכירה

12.4.2010 / 10:56

יצרנית הסמארטפונים מנסה לשים קץ לדעיכתה המתמשכת על ידי מכירה לבעלים חדשים. לנובו ו-HTC מביעות עניין בקניה

יצרנית הסמארפונים פאלם מציעה את עצמה למכירה. שירות המידע העסקי בלומברג מדווח כי החברה תתחיל לקבל הצעות כבר השבוע, בעזרת צוות הבנקאים של גולדמן-סאקס. נכון לעכשיו ידוע כי חברת לנובו הסינית בודקת אופציית קניה. גם חברת HTC, המייצרת מכשירים סלולריים מבוססי אנדרואיד, מתעניינת באפשרות הרכישה.

לפאלם שווי שוק של כ-870 מיליון דולר. בשנים האחרונות מדרדרת החברה בתוצאותיה העסקיות, ומכירותיה צונחות. בשנה האחרונה ירדה מניית החברה במעל ל-60%. ברבעון האחרון הפסידה החברה מעל 20 מיליון דולר. דגם הסמארטפון החדש שלה, בו תלתה את התקווה שיחזיר אותה למגרש שנכבש על ידי מכשירי האייפון והאנדרואיד למיניהם, מכר כמות מאכזבת של פחות מחצי מיליון יחידות, זאת למרות שהושק בתרועה רמה ויצר רושם חיובי בשוק הסלולר עם צאתו.

פאלם היא יצרנית ליין הסמארטפונים Pre והמפתחת של מערכת ההפעלה הסלולרית WebOS. היא נוסדה ב-1992 ועסקה בתחילה בייצור מחשבי כף יד, הפופולרי בהם הוא הפאלם פיילוט, שיצא ב-1996. כיום נמצאת החברה במקום החמישי ברשימת יצרניות הסמארטפונים הגדולים בעולם. רק בשבוע שעבר הצהיר מנכ"ל החברה ג'ון רובינשטיין כי הטענות על דעיכתה של החברה אינן מבוססות, אך ימים ספורים לאחר מכן כבר יצאה רשמית ההודעה על הצעת החברה למכירה, שהקפיצה את שווי מנייתה ב-32%.

"הבעיה לא הייתה במערכת ההפעלה של פאלם", כותב אד הנסברי באתר informationweek. "זה לא נמכר מכמה סיבות, ביניהן הבחירה בספרינט כספקית הסלולרית איתה הושק המכשיר בבלעדיות. השאלה האמיתית היא האם הבעלים החדשים יוכל להציל את ה-WebOS. מדובר בתחרות בשוק בו קיימות חברות מצליחות כאפל וגוגל, ומיקרוסופט גם מוכנה לקפוץ לבפנים, עם כל משאביה העצומים", כתב.

  • עוד באותו נושא:
  • פאלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully