וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מזהה את פלינק

12.4.2010 / 15:56

ענקית החיפוש רכשה את חברת הסטארט-אפ הבריטית פלינק, המפתחת שירותי חיפוש וזיהוי ויזואליים בסלולר

לאחרונה הצהיר מנכ"ל גוגל אריק שמידט כי החברה שואפת לרכוש לפחות חברה אחת מדי חודש. נראה שגוגל עומדת מאחורי הצהרה זו – היום היא הודיעה כי היא רוכשת את חברת פלינק (Plink) הבריטית, העוסקת בשירותי חיפוש וזיהוי ויזואליים בסלולר. זוהי הפעם הראשונה בה רוכשת גוגל חברה בריטית. סכום הרכישה לא נמסר, אך הוצהר כי שני מייסדיה של החברה יעברו לעבוד בגוגל, ויעזרו שם בפיתוח פרויקט החיפוש הויזואלי של החברה - Google Goggles. "אנחנו מצפים לעזור לצוות goggles לבנות מנוע חיפוש ויזואלי שעובד לא רק עבור תמונות או עטיפות ספרים, אלא לכל דבר שרואים מסביב", כתבו המייסדים מארק קאמינגס וג'יימס פילבין בבלוג החברה.

פלינק נוסדה לפני כשנתיים, והמוצר הראשון שלה הוא ה-PlinkArt – אפליקציית זיהוי ויזואלי לסלולרי, המנתחת תמונות של יצירות אמנות ומזהה אותן. המוצר יצא לשוק לפני ארבעה חודשים בלבד, ולדברי החברה הורד עשרות אלפי פעמים. גוגל גילתה אותו במהלך תחרות בה ביקשה ממפתחים להגיש אפליקציות לפלטפורמת הסלולר אנדרואיד שהיא מפתחת. פלינק זכתה בתחרות זו, וקיבלה פרס על סך 100,000 דולר – שהוא גם המימון היחיד שקיבל הסטארט-אפ עד היום.

הסיבה שגוגל תתעניין ברכישת חברה מסוג זה היא יצירת חיפוש לתמונות ולוידאו, במקום רק לטקסט. פעילות זו אמורה להיות חשובה במיוחד לגוגל בימים אלו מכיוון שזוהי גם הדרך בה מנסה ללכת בינג, מנוע החיפוש המתחרה מבית מיקרוסופט. "אם הטכנולוגיה של פלינק באמת מסוגלת לזהות תוכן של תמונה ללא עזרת מפיציה – אז גוגל בדרכה לפתח חיפוש תמונות ווידאו רציני, שיניב הרבה מודעות", כתב ג'יי יארו בסן-פרנסיסקו כרוניקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully