וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפור הכסף

13.4.2010 / 12:49

ארבע שנים לאחר היווסדה, לטוויטר יש סוף סוף מודל עסקי. החברה תתחיל להטמיע ציוצים פרסומיים בשירות

ארבע שנים לאחר שנוסד, עומד שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר לחשוף מודל עסקי שאמור להניב לו הכנסות. היום (ג') תכריז החברה רשמית על עקרון "טוויטים מקודמים" שלדבריה "יוסיף מודעות לטוויטר, תחילה בתוצאות חיפוש ומאוחר יותר ב-Feed של המשתמשים". טוויטר בוחנת ציוצים פרסומיים מזה מספר חודשים.

גולשים המבצעים חיפוש ייחשפו למודעה שתופיע בראש התוצאות, בדומה לקורה בחיפוש בגוגל. המעוניינים יוכלו אף לעשות retweet לפרסומת. דיק קוסטלו, סמנכ"ל התפעול של טוויטר, ציין כי החברה אינה מכוונת לרווחים מהירים ומתכננת לבדוק את התוספות הפרסומיות לאט ובשיקול דעת. בתחילה יופיעו הציוצים המסחריים באתר טוויטר, ורק לאחר מכן יחלו להופיע גם בתוכנות חיצוניות המתחברות לשירות, דוגמת טוויטדק.

בשלב הראשון ישלמו המפרסמים לטוויטר עבור כל אלף גולשים שנחשפים לציוצים הממומנים. כאשר תדע החברה לנתח את תגובת המשתמשים לציוצים אלו, יימצאו דרכים חלופיות לגביית תשלום. המפרסמים הראשונים שנרתמו לשימוש בשירות הם חברות שכבר עושות שימוש אינטנסיבי למדי בטוויטר: החברות סטארבאקס, וירג'ין אמריקה ובראבו. בשלב מתקדם יותר יוכלו מפרסמים לתת הצעות מחיר על מילות חיפוש. נבדק גם מודל לפיו שווי הפרסום ייבחן לפי הויראליות של הציוצים הפרסומיים - טוויטר תיקח בחשבון מספר גורמים, בהם מספר המשתמשים שקראו את הציוץ, כמות הגולשים שהגיבה והעבירה הלאה ומספר הלחיצות על הקישורים. במידה שהציוץ לא יעמוד בסטנדרטים מסוימים, תפסיק טוויטר להציגו כציוץ ממומן והמפרסם לא ייאלץ לשלם עבורו.

"זהו דבר חדש ואנו מצפים שילך וישתפר", נכתב בבלוג החברה. "אנו מתרגשים מאוד להוציא אותו עבורכם ומצפים לשמוע את הפידבק שלכם אליו".

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully