וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט זוכה בפוליצר

13.4.2010 / 13:26

לראשונה מוענק פרס הפוליצר היוקרתי לעיתונאית רשת. הזוכה: כתבת תחקיר על תפקוד רפואי בהוריקן קטרינה

עיתונות האינטרנט עושה היסטוריה קטנה. בין זוכי פרס הפוליצר היוקרתי שהוכרזו אמש, נכללת גם שרי פינק. פינק היא עיתונאית אינטרנט מהאתר propublica.org – שירות חדשות מקוון ללא כוונת רווח. זוהי הפעם הראשונה בה זוכה עיתונאי אינטרנט כלשהו בפרס הנחשק.

הפרס על עיתונאות חוקרת ניתן לפינק בעקבות כתבתה על מקרי מוות שאירעו במרכז הרפואי של ניו-אורלינס לאחר הוריקן קתרינה. הכתבה פורסמה במקביל גם בעיתון ניו-יורק טיימס ועסקה בהכרעות לחיים ולמוות שקיבלו רופאי בית החולים בעת אירוע הטבע הקשה. פינק עבדה יותר משנתיים על הכתבה, וראיינה כ-140 איש עבורה. בעקבות הכתבה אף נעצרו רופא ושתי אחיות באשמת המתת חסד.

"הכתבה חשפה כיצד רופאים החליטו לתת זריקות קטלניות לחולים שחששו שלא ניתן יהיה לפנותם. עבודתה של שרי היא דוגמה חזקה למה ש-ProPublica נוסד כדי לעשות: להאיר בזרקור כשלים ושימוש לרעה בכוח", אמר עורך האתר פול סטייגר. פינק עצמה מסרה כי היא המומה מהחדשות על זכייתה.

עד לפני מספר שנים ועדת הפוליצר כלל לא כללה במועמדיה עיתונאי אינטרנט. זוהי השנה השלישית בה עיתונאי רשת מועמדים, וכאמור הראשונה בה גם זוכים. מלבד פינק, זכה גם המאייר מרק פיורי, על הקריקטורות שלו, המופיעות באתר SFGate.com.

  • עוד באותו נושא:
  • פוליצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully