וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף וירטואלי, התביעה אמיתית

14.4.2010 / 11:45

זינגה תובעת אתר בו נמכר הכסף הוירטואלי המשומש במשחקיה. גם פייסבוק מעלה הילוך בשימוש במטבע הוירטואלי

חברת זינגה, המפתחת שורה של משחקי פייסבוק מצליחים, ובראשם משחק החווה פארמוויל, תובעת את האתר PlayersAuctions.com. האתר מאפשר לגולשיו לקיים מכירות של כסף וירטואלי של משחקי זינגה, דבר האסור לפי תקנון משחקי החברה. בתביעתה של זינגה נכתב שהאתר משתמש בסימניה המסחריים ובדמויות ממשחקיה ללא אישור, ומייצר רווחים ממוצריה. פעילות מעין זו, בה נמכרים "מטבעות וירטואליים" של זינגה במחירים מוזלים עלולה לפגוע במכירותיה של החברה, המציעה בעצמה מיני מבצעים והנחות על רכישת המטבע הוירטואלי שלה.

עם זאת, מסחר מאין זה מתקיים כבר זמן רב בסצינת המשחקים ברשת ויש שיטענו כי הוא מקביל למכירת מוצרים באתר מכירות פומביות דוגמת eBay. גם שם משתמשים מוכרים חיצוניים בסימנים מסחריים של חברות ובתמונות מוצרים, ואף יכולים להוות תחרות למכירות רשמיות של היצרנים, ובכל זאת אין טענה כי מדובר בהפרת זכויות כלשהי. כעת שחקניה של זינגה תוהים אם פעולותיהם חוקיות או לא.

"מטבע וירטואלי" הוא אמצעי תשלום המיושם במשחקי מחשב ומשחקי רשת שונים. השחקנים מקבלים אותו בהתאם להצלחתם במשחק (בדומה לקבלת נקודות). עם הסכומים שנצברו יכולים השחקנים "לקנות" מיני עזרים למשחק, כמו כלי נשק, ציוד ושאר אמצעים המשפרים עבורם את חווית המשחק. עם זאת, צבירת הכסף אפשרית גם על ידי קניה פשוטה בה משלמים בכסף אמיתי תמורת הכסף הוירטואלי. לכן תחרות בהפצת המטבע יכולה לגרום נזק לרווחיה של זינגה. הכסף הוירטואלי הוא תעשיית ענק הצפויה לגדול למימדים של 2 מיליארד דולר בשנים הקרובות.

בתוך כך, פייסבוק מתקדמת עם גרסתה שלה למטבע וירטואלי. החברה כבר השיקה "קרדיטים פייסבוק" בשנה שעברה, והיא מקדמת לאט את השימוש בהם. כעת היא מתכננת לשתף פעולה עם מספר חברות שיחד איתה יציעו הצעות מסחריות בהן אפשר יהיה להשתמש בכסף פייסבוק. ההערכה היא כי אפשר יהיה להשתמש במטבע פייסבוק הוירטואלי גם במשחקים אותם ניתן לשחק ברשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully