וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות המדיה רוצות לעשות נז"ק

18.4.2010 / 15:47

חברות המדיה האמריקאיות מציעות לממשל מגוון דרכים לעצור את הפיראטיות. תוכנות בקרה שיותקנו אצל המשתמשים, למשל

אחרי שכשלו כל נסיונותיהם לעצור, ולו במעט, את הפיראטיות ברשת, מגיעות חברות המדיה האמריקאיות לצעדים קיצוניים במיוחד. לאחרונה ביקשה ממשלת ארה"ב הצעות לסדר היום בנוגע לנושא השמירה על קניין רוחני. ומה הציעו נציגי ה-RIAA (התאחדות תעשיית התקליטים) וה-MPAA (התאחדות תעשיית הקולנוע)? שהמשתמשים ייאלצו להתקין במחשבים תוכנות DRM (או בעברית: נז"ק - ניהול זכויות דיגיטליות) שיסרקו את הקבצים הנמצאים שם. נשמע לכם כמו וירוס או תוכנת ריגול? לאנשי התעשייה זה נשמע כמו צעד הגיוני למנוע הפרה של זכויות יוצרים, גם במצב בו התוכנה לא רק תאתר קבצים אסורים אלא אפילו תרשה לעצמה למחוק אותם.

עוד בהצעות ההתאחדויות ניתן למצוא ניטור של חיבור לאינטרנט שייועד למנוע העברת קבצים לא חוקיים, חיפושים במחשבים ניידים ובנגנים במעברי גבול ודרישה ממדינות מחוץ לארה"ב לאכוף ביד קשה את חוקי זכויות היוצרים באפקטיביות. אתרי הטכנולוגיה האמריקאיים המסקרים את הנושא לא חסכו במילים וכינו הצעות אלו כ"לא שפויות".

דמיוני ככל שישמעו הצעות אלו – הן אינן לחלוטין תלושות מהמציאות. בשנת 2005 נמתחה ביקורת קשה על חברת סוני, שדיסק שהפיצה התקין במחשבי הלקוחות תוכנת Rootkit מבלי ליידע אותם, במטרה למנוע יצירת עותקים לא מורשים של הדיסק. התוכנה זוהתה כאיום אבטחה, ואפילו הופץ וירוס שידע לנצל אותה. החברה אף נתבעה על פעולתה זו, תביעה שהסתיימה בהסכם פשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully