וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מבאזזבזים

21.4.2010 / 13:37

שירות באזז של גוגל עדיין לא מצליח לתפוס. רק 10% מהתוכן המופיע בו מתפרסם בו ישירות ואינו הדהוד של תוכן ממקור אחר

כחודשיים וחצי לאחר שהושק, שירות באזז של גוגל עדיין לא מצליח לתפוס. כאילו לא הספיקה המהומה הגדולה בגין הפרת פרטיות מצד גוגל, כעת מתפרסמים נתונים החושפים שלמעשה מעט מאוד אנשים באמת משתמשים בבאזז, ועוד פחות מכך משתמשים בו ישירות. חברת ניתוח המדיה PostRank פרסמה נתונים המגלים תמונה מעניינת על צורת השימוש בשירות: מסתבר שכמות עצומה של 90% מכלל ההודעות המפורסמות בו הן למעשה תוכן אוטומטי – כזה המתפרסם כהדהוד לפרסום קודם בטוויטר (63% של משתמשים המגדירים שציוציהם בשירות יתפרסמו אוטומטית גם בבאזז) , וכזה המגיע מפידים של RSS (27%). נתונים אלו הם עגומים במיוחד לאור העובדה שהבאזז נגיש מאוד – ולמעשה נמצא במקום בולט לכל מי שמשתמש בג'ימייל ולא בחר לכבות את שירות המסרים.

עם זאת, האתר readwriteweb.com, העוסק במדיה חברתית, לא בטוח שמדובר בכישלון. "קשה לכל שירות להתחרות עם כמות הציוצים בטוויטר ופרסומי ה-RSS המיובאים. העבודה ש-10% מהתוכן בבאזז מוסף בצורה ידנית אולי יכול אפילו להיחשב כהצלחה". בנוסף כדאי לציין שלשירות טוויטר לקח כשנתיים להפוך ללהיט, אך בהפיכתו לכזה הוא למעשה יצר את נישת המיקרו-בלוגינג, ולא בטוח שנשאר בה מקום לעוד מתחרים מצליחים.

בחודש שעבר הודיעה גוגל כי תוסיף לבאזז שורה של פיצ'רים שיקלו את השליטה עליו ויאפשרו בין השאר לכבותו בקלות ולבטל עדכוני דואר על מסרים חדשים המתפרסמים בו. לכך קדמה שורה של בעיות וטענות כלפי באזז, שנתפס כחודר לפרטיות ומפרסם על דעתו מידע אישי של הגולש, למשל רשימת אנשי הקשר שלו בג'ימייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully