וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתעסקים עם אתרים צ'צ'ניים

האקר שפרץ לאתרים ממשלתיים בצ'צ'ניה הורשע בבית המשפט במוסקבה. לאחר מכן, הועלה על מטוס לגרוזני, ונעלם

פרץ לאתר של ממשלת צ'צ'ניה, ונעלם. אלברט סאאייב, תושב מוסקבה, נידון לשנתיים מאסר וקנס של 35 אלף רובל לאחר שבית המשפט הרשיע אותו בגישה לא מורשית לחומרי מחשב והפצת תוכנות מזיקות. כל אלה אינם דברים מפתיעים – גזר הדין אינו חמור ביחס למה שמקובל במדינה. מה שנשאר בגדר תעלומה הוא מהלך הדברים לאחר ההרשעה: סאאייב הועלה על מטוס לגרוזני - בירת צ'צ'ניה, הורד מהמטוס על ידי אנשי בטחון, ונעלם.

סאאייב, יליד 1983, ארגן לטענת התובעים במשפטו מתקפות על אתרי ממשל בצ'צ'ניה, אינגושטיה ודגסטן. כמו כן, הפרקליטות טענה כי הוא פרץ לאתר של סוכנות הידיעות "צ'צ'ניה היום", ואפשר לאנשים ששילמו לו לפרסם באתר איומים על נשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב.

לאחר שהגיע בטיסה מיוחדת לגרוזני, ב-14 באפריל, נעלמו עקבותיו של הפורץ. עם זאת, במשך מספר ימים שודר בערוצי הטלוויזיה המקומיים של צ'צ'ניה סרטון בו סאאייב מתנצל בפני נשיא צ'צ'ניה ואומר לצופים לא לעשות את מה שהוא עשה. בעבר, התבטא קדירוב נגד ההאקר, וטען כי אדם שיושב ברשת ,מכפיש עם שלם, משתף פעולה עם פושעים וחושב שיוכל לצאת מזה נקי הוא טיפש.

"צ'צ'ניה היום", המקורב לממשל, פרסם כי סאאייב הוטס לצ'צ'ניה כדי להיחקר בעקבות פריצה לאתר נוסף. גם נציג רשמי של ממשל צ'צ'ניה הודיע כי סאאייב לא נעלם, וכי הוא נמצא במעצר בגרוזני, זאת כיוון שבימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום נוסף, על איומים כנגד נשיא הרפובליקה. עם זאת, אנשים שניסו ליצור עמו קשר בימים האחרונים – כולל אשתו ועורכי דין – לא הצליחו לאתר אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'צ'ניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully