וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרואיד על אייפון

22.4.2010 / 13:57

פורץ התוכנה המכונה Planetbeing הצליח להתקין ולהפעיל את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על האייפון

פורץ התוכנה דייויד וונג, המכונה Planetbeing, אוהב לערבב בין מערכות הפעלה ומכשירי סלולר שלא באמת קשורים האחד לשני. ב-2008 הצליח הבחור, החבר בקבוצת פורצי האייפון Dev-team, להריץ את מערכת ההפעלה לינוקס על מכשיר אייפון. מסתבר שזה לא הספיק לו. כעת הוא מציג את הצלחתו החדשה: מסתבר שוונג הצליח להריץ את האנדרואיד של גוגל על האייפון. לאחר שסיים את הפריצה בהצלחה, מיהר וונג לספר לחבר'ה – על ידי העלאת סרטון ליוטיוב המתעד את עבודת המכשיר.

וונג הצליח לא רק לפרוץ את האייפון ולהריץ עליו אנדרואיד, אלא גם לאפשר בחירה בין שתי מערכות הפעלה (dual-boot). האנדרואיד אמנם לא מצליח לתפקד במכשיר במלואו, אך מאפשר לגלוש באינטרנט, לשמוע מוזיקה ולבצע שיחות טלפון. הפריצה עובדת כרגע רק על הדור הראשון של האייפון אך וונג אומר כי הוא לא צופה שיהיה קשה במיוחד לעשות זאת גם על המכשירים המתקדמים יותר, ולהוציא את הפריצה מ"מצב האלפא בו היא נמצאת כרגע".

"אלו חדשות האייפון-האקינג הגדולות ביותר מאז הצלחת הפריצה המאפשרת הרצת תוכנות צד שלישי על המכשיר", כתב אלכסנדר ווהן באתר appadvice.com. "אני מאמין שזו הפעם הראשונה בה מישהו מצליח להתקין מערכת הפעלה שאינה של אפל על האייפון, וההשלכות על כך הן ענקיות". אך עם כל ההתלהבות כדאי אולי לזכור שמלבד העובדה שהתקנה יכולה גם לא להצליח (וונג כבר עדכן שחלק ממורידי הפריצה לא הצליחה להתקינה כראוי) – התקנה כזו תבטל את האחריות שיש על המכשיר ותשאיר את המשתמש לחסדי טכנאים פרטיים במצב בו המכשיר לא יעבוד כראוי לאחר מכן. או כפי שהגדיר זאת בראד מקרת'י מהאתר thenextweb.com: "שומעים את הצליל הזה? זו האחריות על האייפון שלכם מתחננת לרחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully