וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטי וירוס שתקע אותי

22.4.2010 / 16:05

עדכון אנטי וירוס שהוציאה מקאפי פגע באלפי מחשבים ברחבי העולם עקב זיהוי שגוי של קובץ מערכת כוירוס. החברה הוציאה תיקון

חודש לאחר שתוכנת האנטי-וירוס Bit Defender זיהתה בטעות קבצי מערכת הפעלה כוירוסים וכתוצאה מכך השביתה מחשבים רבים, תקלה דומה קורית גם לחברת האבטחה הנודעת מקאפי. קובץ עדכון שגרתי של תוכנת האנטי וירוס של החברה טעה בזיהוי קובץ של מערכת ההפעלה חלונות XP, השביתו וכך השבית גם את המחשבים שהפעילו אותו. מחשבים עליהם הותקן העדכון נכנסו ללופ של אתחולים, שלא נתן להם גישה למערכת ההפעלה.

מכיוון שמוצרי האבטחה של מקאפי שכיחים מאוד לא רק אצל צרכנים פרטיים אלא גם בתאגידים, ניזוקו מהתקרית לא מעט חברות, ביניהן אינטל. סמנכ"ל במקאפי אמנם הצהיר שהבעיה השפיעה רק על חצי אחוז מכלל המשתמשים, אך גם כמות זו אינה קטנה כאשר מדובר במוצר כה פופולרי ובלקוחות שהשבתת מחשביהם משמעה נזקים כספיים כבדים. הלקוחות ארגוניים היו, למעשה, הנפגעים הרבים ביותר של התקלה. באוניברסיטת מישיגן הושבתו 8,000 מתוך 25,000 המחשבים.

עם היוודע דבר התקלה מיהרו גורמים שונים לתת הצעות שונות לתיקון הבעיה, ביניהן העתקת קובץ svchost.exe ממערכת הפעלה תקינה למחשב התקול. מאז כבר הוציאה מקאפי קובץ תיקון רשמי, והתנצלה על התקרית המצערת. "צוותי מק'אפי עובדים בעדיפות הגבוהה ביותר כדי לתמוך בלקוחות שניזוקו", נאמר בהודעת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully