וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טד עושה עליה

25.4.2010 / 18:23

כנס TED, המוקדש לטכנולוגיה, בידור ועיצוב, יתקיים מחר בפעם הראשונה בישראל, ויועבר בשידור חי במספר מוקדים

TED מגיע לישראל. מחר (יום ב') תתקיים במרכז נא לגעת, אשר ביפו, הגרסה המקומית של כנס TED. מדובר ביום של הרצאות בנושאים שונים ומגוונים, ביניהם ניתן למצוא טכנולוגיה, מוזיקה, ביולוגיה ואפילו חקלאות. האירוע הינו גרסה מקומית של כנס ותיק, שהתקיים לראשונה ב-1990. משמעות ראשי התיבות הם Technology, Entertainment, Design – טכנולוגיה, בידור, עיצוב.

מיה אלחלל – ממארגנות האירוע, מסבירה כי מטרת האירוע היא להפגיש בין אנשים מיוחדים מכל תחומי העשיה, שלא היו נפגשים במעגלים החברתיים הרגילים שלהם. בו בזמן, ההרצאות שניתנות ב-TED נועדו "לספק את הסקרנות האינטלקטואלית של קהל מעורב". כך, למשל, בתחילת היום ירצה שמעון שטיינברג על המעבר מחומרי הדברה לחרקים שנלחמים במזיקים, ואילו בהמשך היום ידבר ההאקר פול הולמן על המצאות שישנו את העולם.

ההרשמה ל-TED נסגרה כבר מזמן, כשמתוך כ-1200 אנשים שהגישו מועמדות נבחרו כ-300 שיוכלו להגיע לאירוע. עם זאת, כל מי שיהיה מעוניין בכך, יוכל לצפות באירועי TEDxTelAviv באמצעות מוקדים אליהם ישודר האירוע (, אתר האינטרנט שלו ואף אפליקציית אייפון שפותחה לצורך זה. לאחר הכנס, יועלו כל ההרצאות שבו לאתר האינטרנט של TED.

אז מה זה TED?

ארגון TED, שהוקם לפני יותר מ-25 שנה, החל לארגן בארצות הברית כנסים המוקדשים לטכנולוגיה, עיצוב ובידור עוד ב-1990. במקביל לכך, נערכו גם כנסים בינלאומיים, כשבשנה שעברה החל הארגון העולמי לתת זיכיון לשימוש בשם המותג גם לקבוצות עצמאיות. כתוצאה מכך נולדו אירועי TEDx, בהם נכלל גם האירוע התל-אביבי.

בשנים האחרונות, מושך האירוע בכל שנה יותר ויותר דוברים מפורסמים, ביניהם אל גור וביל גייטס, ג'יימס רנדי ווויל רייט. כל ההרצאות מועלות לאתר הכנס, וניתנות לצפיה בחינם, כשמנגנון חדש מאפשר למתנדבים לייצר עבורן כתוביות בשפות שונות, ובכך להפוך אותן לזמינות עבור קהל רב יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • ted

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully