וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, סמים ו... אינטרנט?

גיא גרימלנד

26.4.2010 / 9:22

מחקר חדש בקרב סטודנטים אמריקאים מראה שההתמכרות לאינטרנט דומה להתמכרות לסמים ולאלכוהול

מחקר חדש מלמד שסטודנטים בקולג'ים אמריקאים מכורים לטלפונים, מדיה חברתית ולרשת האינטרנט ומפגינים סימפטומים הזהים להתמכרויות לסמים או אלכוהול. העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח כי חוקרים באוניברסיטת מרילנד ביקשו מ-200 סטודנטים לוותר על כל תקשורת מקוונת למשך יום אחד. הללו מצאו ש-24 שעות לאחר מכן רבים הפגינו סימנים המאפיינים גמילה, השתוקקות ועצבנות, יחד עם ירידה בתפקוד.

סוזאן מולאר, מנהלת המחקר ופרופסור לעיתונות באוניברסיטה, אמרה כי סטודנטים רבים אמרו כתבו שהם שונאים לאבד את הקשרים החברתים המקוונים שלהם, ולטענת חלק מהם הדבר מקביל לאיבוד חברים ומשפחה.

"אני באופן ברור מכורה והתלות שלי היא חולנית", אמרה אחת הסטודנטיות. מולר ציינה כי הסטודנטים התלוננו בעיקר על הצורך שלהם לשלוח הודעות טקסט (sms), מסרים מיידים, להשתמש בדואר אלקטרוני ובפייסבוק. "שליחת הודעות טקסט ומסרים מיידים לחברי מספקים לי תחושה של נוחות", סיפר אחד הסטודנטים על תחושותיו בבלוג. "כשלא היתה לי אפשרות לשלוח הודעות ומסרים מיידים הרגשתי בודד ומנותק מחיי".

העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח באותה כתבה כי איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי לא מכיר בהתמכרות לרשת האינטרנט כהפרעה. אלא שנראה שבכל זאת מדובר בהפרעה נפשית של ממש. בדרום קוראיה זוג הזניח את בתו בת ה-3 חודשים, שבסופו של דבר מתה מרעב, מאחר שהיו שקועים במחשב למשך 12 שעות לטובת גידול ילד וירטואלי.

בארה"ב נפתחה סדנה בשם restart ליד מטה רדמונד שבסמוך לענקית התוכנה מיקרוסופט במטרה לטפל בשימוש עודף ברשת האינטרנט, משחקי וידיאו והודעות טקסט.

במאמר שפירסמה חלי פרץ בשנת 2001 באתר טכנולוגיות המידע הממשלתי מצוינים מספר מאפיינים בולטים החוזרים על עצמם ללא קשר למושא ההתמכרות. הנה הם - עדיין רלוונטיים עד היום:

1) הזנחה של מרכיבים חשובים בחייו של האדם בעקבות התנהגות

2) שימוש במערכות יחסים משמעותיות של האדם בעקבות התנהגות

3) כעס ואכזבה מצד האנשים הקרובים לאדם בשל התנהגות זו

4) תגובה מתגוננת או מבוהלת כאשר נשמעת ביקורת על התנהגות

5) תחושת אשמה וחרדה סביב התנהגות

6) חוסר יכולת להפחית במינון ההתנהגות המדוברת וצורך מתמיד להעלות את מינון ההתנהגות על מנת להגיע לתחושה הנאה זהה בכל פעם

7) שימוש בהתנהגות על מנת לברוח מהמציאות

8) תגובות של נסיגה פיסית ורגשית כאשר נעשה ניסיון להפסיק את ההתנהגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully