וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים בשדה הקפצ'ה

26.4.2010 / 14:33

הספאמרים מצאו פתרון לתיבות הקפצ'ה המקשות על רישום אוטומטי: עובדים במדינות מתפתחות שצולחים עבורם את מכשול ההקלדה

כבר התרגלנו מזמן לעובדה שהעולם זורק את רוב העבודה השחורה שלו למדינות העולם השלישי. עכשיו מתברר ששורת התפקידים של אותם פועלים שחורים, שגם עובדים קשה וגם עושים זאת עבור שכר זעום - מתרחבת. הפעם המעסיקים החדשים אינם תאגידים המחפשים איפה יוכלו לחסוך בעלויות, אלא דווקא ספאמרים. אלו מנסים להתמודד עם אמצעי הבטיחות באינטרנט המקשים את מלאכתם – בראש ובראשונה מנגנון הקפצ'ה (captcha) – אותה שורת אותיות מעורפלת שעל המשתמש להקליד כדי להוכיח שהוא בן אנוש ולא תוכנה אוטומטית.

מסתבר שיש ספאמרים שפותרים את הבעיה הזאת על ידי הבאת בני אדם שיעברו את התהליך בצורה ידנית. הניו-יורק טיימס מדווח כי ספאמרים מתוחכמים משלמים לאנשים בהודו, בנגלאדש, סין ועוד מדינות מתפתחות, תמורת מילוי הקפצ'ה. השכר נע בין 80 סנט ל-1.20 דולר עבור 1,000 שדות קפצ'ה, וככל הנראה ישנם כבר אלפי אנשים העובדים ב"תחום" הזה ועוזרים לספאמרים לפתוח חשבונות בשירותי רשת שונים ולשלוח מהם דואר זבל.

אריפול שאון, סטודנט בן 20 מבנגלאדש סיפר לניו-יורק טיימס שהוא שייך לצוות של כ-30 איש, אשר עובדים מהבית בין שעתיים לשלוש ביום. לעובדים לא ידועה זהות המעסיקים, והתשלום ("כסף כיס" לדברי שאון) מועבר לעובדים דרך שירותי העברת כספים אינטרנטיים.

מנהלים בחברות אינטרנט דוגמת גוגל אומרים שהם אינם מודאגים מהתופעה, מכיוון שהקפצ'ה הוא רק כלי אחד מני רבים לאבטח את שירותיהם ברשת. "העובדה שספאמרים נאלצים לשלם לאנשים כדי למלא שדות קפצ'ה מוכיחה שמדובר בכלי יעיל", אמר מהנדס של גוגל. האילוץ לשלם עבור הפעולה אף מגביל את כמות החשבונות שיכולים הספאמרים לפתוח את ומקטין את יחס העלות/תועלת של עבודתם. גם בצד המועסק מסתבר שלא מדובר בעסק משתלם במיוחד - מנהל בחברת כוח אדם הודית סיפר לניו-יורק טיימס שחברתו הפסיקה לשלוח עובדים לעיסוק הזה, מכיוון ש"זה פשוט לא משתלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully