וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שועל אנדרואידי, בקרוב אצלכם

28.4.2010 / 11:23

ארגון מוזילה שחרר לרשת את הגרסה הראשונית של דפדפן האנדרואיד Fennec - גרסה ניידת של פיירפוקס

מוזילה מקיים את הבטחתו ומשיק דפדפן למערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד. לאחר מספר הודעות בנושא בחודשים האחרונים, שוחררה היום גרסה ראשונית של הדפדפן הסלולרי פנק (Fennec), העובדת לכל הפחות על מכשירי הסלולר דרויד של מוטורולה ונקסוס 1 של גוגל (ואולי גם על עוד מכשירים הפועלים על גרסה 2 של אנדרואיד, ושהתוכנה לא נוסתה עליהם). לא מדובר בגרסה לקהל הרחב - מוזילה הודיעה כי מדובר בגרסת פרה-אלפא שמיועדת למטרת בדיקות והמשך פיתוח.

בפוסט שפרסם המפתח ולדימיר ווקיסביק בבלוגו הוא כתב שלמרות שהגרסה כה בסיסית, היא עדיין ברת שימוש ושהארגון ישמח לקבל פידבקים לגביה. ווקיסביק מזהיר כי למרות שהתוכנה "לא תאכל לכם את הטלפון" ייתכן שהיא תתקע אותו מדי פעם ותדרוש אתחול. הוא גם מודה שכמות הזכרון שפנק צורכת היא מוגזמת ומדגיש שיש להתקין אותה על הזכרון הפנימי של המכשיר ולא על כרטיס זיכרון חיצוני.

יצירת הדפדפן לאנדרואיד באה במטרה להפוך את מוזילה לשחקן משמעותי יותר בתחום הסלולר. עם זאת, לארגון אין כוונה להוציא בקרוב גם גרסאות לסימביאן ולבלקברי. לא ברור גם אם יעבוד הארגון על דפדפן לאייפון, אך לאור העובדה שאפל אישרה לאחרונה את הכנסתו של הדפדפן המתחרה אופרה לחנות האפליקציות שלה – ייתכן שמדובר באופציה ריאלית. Fennec ניתן להורדה מהסלולרי בכתובת bit.ly/fennec-android

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully